• Посилання скопійовано

Трансфертне ціноутворення під особливим контролем у ДПС

Найбільші обсяги контрольованих операцій наші платники здійснюють із контрагентами, зареєстрованими в Швейцарії (33%), на Кіпрі (7,9%), в ОАЕ (6,3%)

Трансфертне ціноутворення під особливим контролем у ДПС

Світ посилює контроль над операціями з офшорами і Україна – в тренді цих процесів. Про це Голова ДПС Сергій Верланов розповів на міжнародній практичній конференції «Україна антиофшорна», організованій ТПП України.

«Що сьогодні являє собою український бізнес? – Корпоративний сектор – це близько 1 млн зареєстрованих юридичних осіб, з яких приблизно 250 тисяч є платниками ПДВ, 250-300 тисяч – платниками податку на прибуток. Ще близько 1,85  млн працюють як ФОПи. Якщо за 2017-й рік ми отримали  2 тисячі звітів про контрольовані операції в межах трансфертного ціноутворення на суму 1,5 трлн грн, то за 2018 таких звітів було подано близько 2,5 тисячі на суму 2,2 трлн грн і це при незмінності критеріїв», – повідомив Сергій Верланов.

За його словами, найбільші обсяги контрольованих операцій наші платники здійснюють із контрагентами, зареєстрованими в Швейцарії (33%), на Кіпрі (7,9%), в ОАЕ (6,3%). При цьому 46% від загального обсягу цих операцій складають операції банків та 31% – товарні операції. Структура контрольованих операцій за предметом свідчить, що найбільшим за обсягом є експорт товарів (43% – 2,4 трлн грн). У свою чергу, в структурі експорту товарів найбільшу частку займають агропромислова продукція – 17%, мінеральна сировина (руди) – 20%, метали – 20%.

«Тому сьогодні в фокусі нашого контролю за трансфертними цінами експортери саме цієї групи товарів. Також досить прискіпливу увагу приділяємо операціям з нематеріальними активами та операціям по фінансуванню українського бізнесу материнськими структурами.  Але взагалі питання контролю трансфертного ціноутворення доволі нове та складне, тому в судових органах оскаржується більше половини актів перевірок по ТЦО. Справи почали доходити до Верховного Суду і в цьому році ми отримали знакове судове рішення по ПАТ «Рівнеазот», яке підтвердило правильність методології, яку застосовувала податкова служба», – уточнив Сергій Верланов.

За словами очільника ДПС, податкова служба має у своєму розпорядженні всі ресурси, аби здійснювати якісний контроль операцій з низькоподатковими юрисдикціями – обмін податковою інформацією з іноземними компетентними органами, який наразі скоротився у часі та став більш ефективним, доступ до  цінових баз даних, фахових експертів, які постійно підвищують свою кваліфікацію, мають можливість навчатись у міжнародних експертів. Крім того, зараз активно змінюється законодавче поле.

«Важливо, що за час роботи нового складу Верховної Ради і Уряду було зроблено більше роботи, ніж за останні кілька років, щодо перекриття можливостей застосування схем ухилення від оподаткування за допомогою низькоподаткових юрисдикцій. Для чого в податковій перезавантажуємо напрямок податкового контролю за репатріацією з України доходів нерезидентів. Ви знаєте, що  ратифіковані протоколи зі Швейцарією, Великобританією та Кіпром, які є найбільш популярними серед українського бізнесу для виведення доходів за кордон, враховуючи  понижені або нульові ставки оподаткування пасивних доходів. Тепер такі схеми стануть просто невигідні, а бюджет додатково отримає сотні мільйонів гривень. Також очікуємо на той інструментарій, який нам дасть імплементація правил BEPS», – сказав Сергій Верланов.

У той же час, як наголосив Голова ДПС, податкова служба буде максимально дружньою для сумлінних платників податків.

«У наступному році зменшимо кількість планових аудитів на 20%. Будемо працювати над тим, аби звести до мінімуму приводи для конфліктів між податковими органами і платниками. Історично однією з головних проблем було подвійне трактування законодавчих норм. Зараз ми прагнемо зробити правила прозорими, в тому числі і завдяки роз’яснювальній роботі. Також ДПС готова змінювати свою позицію, якщо матимемо відповідне рішення суду, яке є правовим висновком. Активно співпрацюватимемо і з профільним парламентським комітетом над удосконаленням податкового законодавства», – наголосив Сергій Верланов.

Джерело: ДПСУ

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024155
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 444
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 7486
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459