• Посилання скопійовано

Особливості застосування штрафів за податкові порушення під час карантину

Податківці відповіли на питання щодо правил застосування штрафів під час карантину

Особливості застосування штрафів за податкові порушення під час карантину

Враховуючи актуальність змін до ПКУ, внесених Законом №533-ІХ, який набрав чинності 18.03.2020 р., податківці провели «гарячу лінію» 24 березня 2020 року.

Серед актуальних були запитання:

 

У зв’язку з карантином за які звітні місяці не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, ФО або ЮО?

Відповідно до п. 52 - 4 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ Закону №533 не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 30 квітня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

При цьому платники плати за землю юридичні особи, які відповідно до пп. 286.2 ПКУ подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за відповідні місяці.

Фізичним особам – платникам плати за землю перерахунок здійснюється контролюючим органом.

 

За які місяці 2020 року об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності ФО або ЮО, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у зв’язку з «коронавірусом»?

Законом №533, внесено зміни до ПКУ, відповідно до яких об’єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до ст. 266 ПКУ у період з 01 березня по 30 квітня 2020 року.

При цьому платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки юридичні особи, що відповідно до пп. 266.7.5 ПКУ подали податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за відповідні місяці.

Фізичним особам – платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, перерахунок здійснюється контролюючим органом (п. 52 - 5 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ).

 

Чи застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску під час карантину?

У зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби, тимчасово, у періоди з 01 березня по 31 березня та з 01 квітня по 30 квітня 2020 року: не застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), несвоєчасне подання звітності до контролюючих органів; не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди, підлягає списанню.

 

Хто звільняється від сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби?

Відповідно до п. 9 - 10 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону про ЄСВ тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування особи, зазначені у пп. 4, 5 та 5 - 1 ч. 1 ст. 4 Закону про ЄСВ (ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства) в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 01 березня по 31 березня та з 01 квітня по 30 квітня 2020 року за себе.

Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату ЄВ за періоди з 01 березня по 31 березня та з 01 квітня по 30 квітня 2020 року у розмірах та порядку, визначених Законом про ЄСВ. У такому разі, інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування ЄВ, за звітний період, визначений для таких осіб Законом про ЄСВ.

Разом з тим, звільнення від нарахування та сплати облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих осіб не передбачено.

 

Декларуємо бюджетне відшкодування з податку на додану вартість, у зв’язку з карантинними заходами та мораторієм на перевірки. Коли можна очікувати підтвердження сум та включення їх до Реєстру?

Законом №533 встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок з  18  березня  по  31 травня  2020 року (крім перевірок, що стосуються бюджетного відшкодування). Отже, для платників ПДВ на цей період не встановлено ніяких новацій та змін.

Також, звільнення від штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, вчинені  протягом  періоду з 1 березня  по 31 травня 2020 року не стосуватиметься правил нарахування, декларування, сплати ПДВ.

 

Чи діють обмеження на перевірки та звільнення від фінансових санкцій продавців спирту, горілчаних та тютюнових виробів?

Законом №533 встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок з  18  березня  по  31 травня  2020 року (крім перевірок, що стосуються бюджетного відшкодування).  Перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, тимчасово зупиняються на цей період.

Разом з тим, в період дії «антикоровірусного закону» не звільняються від штрафних санкцій за порушення правил нарахування акцизного податку , вчинені  протягом  періоду з 1 березня  по 31 травня 2020 року , а також порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах,  які застосовуються на загальних підставах.

***

Читайте також:

Джерело: ДПС у Чернівецькій області

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024168
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 536
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20247 0206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460