• Посилання скопійовано

З 4 вересня ДПС організовує та проводить перевірки за єдиними рекомендаціями

ДПСУ затвердила Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків

З 4 вересня ДПС організовує та проводить перевірки за єдиними рекомендаціями

ДПСУ наказом від 04.09.2020 р. №470 затвердила Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків. Цей наказ є внутрішним та не підлягає опублікуванню. Тому рекомендації діють з 4 вересня. 

Ознайомитися з Методрекомендаціями можна тут (завантажити).

Розроблено їх відповідно до вимог ПКУ та рекомендовано для застосування посадовими (службовими) особами органів ДПС при організації, проведенні та реалізації матеріалів:

  • документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС,
  • фактичних перевірок щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, дотримання роботодавцем законодавства стосовно укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Ці Методичні рекомендації можуть бути рекомендовані також для застосування при проведенні фактичних перевірок структурними підрозділами, до функцій яких входить здійснення контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів, а також при проведенні документальних позапланових перевірок відповідно до пп. 78.1.8 ПКУ - у частині, що не суперечить іншим нормативно-правовим актам та методичним рекомендаціям, які регулюють питання організації, проведення та реалізації матеріалів цих перевірок.

При організації та проведенні перевірок з питань дотримання платниками податків принципу "витягнутої руки" (перевірок з питань повноти нарахування і сплати податків) під час здійснення контрольованих операцій Методрекомендації можуть бути рекомендовані для застосування з урахуванням положень статті 39 ПКУ та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання організації та проведення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Методичні рекомендації складаються з двох розділів:

1. Організація та проведення перевірок платників податків:

1.1. Координаційні робочі групи, що беруть участь в організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків

1.2. Прийняття рішення про проведення перевірки платника податків

1.3. Оформлення направлення на проведення перевірки

1.4. Особливості організації та проведення документальних та фактичних перевірок.

1.5. Врегулювання проблемних питань під час перевірки та діяльність постійних комісій з розгляду спірних питань

1.6. Оформлення матеріалів перевірки

2. Взаємодія між підрозділами органів ДПС під час організації, проведення та реалізації матеріалів перевірок платників податків:

2.1. Виявлення та опрацювання податкових ризиків у діяльності платників

2.2. Участь структурних підрозділів у проведенні перевірок платників податків

2.3. Оформлення податкових повідомлень-рішень, вимог і рішень щодо єдиного внеску

2.4. Оформлення протоколів про адміністративні правопорушення, проєктів постанов або направлення відповідних матеріалів до судових органів

2.5. Внесення інформації до ІТС "Податковий блок" та інших інформаційних систем

2.6. Взаємодія структурних підрозділів органів ДПС під час відстеження своєчасності сплати донарахованих сум за результатами перевірок

2.7. Взаємодія підрозділів органів ДПС у разі несплати сум узгоджених грошових зобов'язань, визначених за результатами перевірок

2.8. Взаємодія підрозділів органів ДПС у разі оскарження прийнятих за результатами проведених перевірок податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень щодо єдиного внеску в адміністративному та судовому порядку

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 530
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9966
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460