Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомляє, що на сьогодні Державною податковою службою вживається комплекс заходів щодо впровадження новітніх підходів до податкового контролю, зокрема застосування процедури електронного аудиту, як складової частини документальної перевірки (е-аудит).
Необхідними передумовами для впровадження процедури е-аудиту для великих платників податків є:
- Встановлення п. 85.2 ПКУ обов’язку надання великими платниками податків на запит контролюючого органу в електронній формі передбачених документів.
- Затвердження наказом Мінфіну від 15.09.2020 р. №561 «Про затвердження Змін до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки» (далі – наказ №561) загальних вимог до надання електронних документів, формату та порядку надання електронних документів.
Порядок надання документів великого платника податків в електронній формі затверджено наказом Мінфіну від 07.11.2011 р. №1393.
Електронний аудит платників податків базується на інформації, отриманій від платників податків у вигляді стандартного аудиторського файлу (SAF-T).
SAF-T – це стандартизований формат надання платниками податків бухгалтерської та фінансової інформації в електронному вигляді до податкових органів, що містить експортовані з вихідної системи обліку достовірні дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов’язань, а також зміни у фінансово-господарському стані платника податків за певний період. Такий файл є легким у використанні та призначений для здійснення заходів податкового контролю із застосовуванням спеціалізованого програмного забезпечення.
За отриманими результатами автоматизованої обробки отриманого файлу буде відбуватись податкова перевірка.
Для платників податків формування та подання стандартного аудиторського файлу (SAF-T) сприятиме достовірності ведення бухгалтерського та податкового обліку, прискоренню заповнення податкової звітності, та дозволить підвищити рівень добровільного дотримання платниками податків норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Для податкового органу поява нових електронних сервісів надасть можливість суттєво покращити ефективність здійснення доперевірочної та контрольно-перевірочної роботи: покращити якість та результативність податкового контролю за рахунок автоматичного аналізу і тестування показників податкової та фінансової звітності, виявлення розбіжностей та ризиків та зменшити вплив «людського» фактору під час процедур податкового контролю.
Звертаємо увагу, що наказ 561 набирає чинності з 27 серпня 2021 року.
Шановні великі платники податків, ми завжди раді співпрацювати з вами. У разі наявності пропозицій щодо вдосконалення порядку надання електронних документів, зокрема в частині формату та порядку надання до ДПС SAF-T файлу, наявності технічних проблемних питань, а також для співпраці (участі фахівців) в запровадженні процедури електронного аудиту просимо повідомити Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків за адресою 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська 11Г, е-mail: vpp.infr@sts.gov.ua.