• Посилання скопійовано

Яких ще сюрпризів чекати бізнесу через намір влади отримати допомогу від МВФ: оновлено меморандум

Маяком меморандуму залишається підписання законопроєкту №8401 до 1 серпня, та з'явилися нові: підготовка до реформування ДПСУ та ДМСУ, а також підготовка стратегії переходу до більш гнучкого режиму обмінного курсу

Яких ще сюрпризів чекати бізнесу через намір влади отримати допомогу від МВФ: оновлено меморандум

Гетманцев у своєму Телеграм-каналі розповів про публікацію оновленого листа про наміри і меморандуму про фінансову і економічну політику в рамках програми EFF.

Мета таких оновлень – уточнити зобов’язання і наміри щодо проведення фінансової і економічної політики країною, що запросила програму, а також графіку їх реалізації, потреба в чому може з’являтись після чергового перегляду програми з Фондом.

Фонд зарахував виконання Україною:

  • всіх узгоджених кількісних критеріїв ефективності станом на кінець квітня (три з яких Україна запропонувала модифікувати, у т.ч підвищити ліміт дефіциту сектору загальнодержавного управління, не пов’язаного з військовими видатками);
  • 5 із 6 структурних маяків станом на кінець червня (строк виконання одного з яких – прийняття законопроєкту №8401 про повернення довоєнних податків і податкового адміністрування – було перенесено на один місяць на 1 серпня).

Згідно з графіком виконання програми наступний перегляд має розпочатись у середині жовтня і у разі позитивного рішення на рівні експертів завершиться наприкінці листопада вердиктом Ради директорів МВФ. Для ухвалення такого рішення аналізуватиметься виконання кількісних критеріїв станом на кінець першого півріччя і структурних маяків на кінець жовтня 2023 року.

І якщо досягнення кількісних критеріїв є радше технічним завданням, то виконання структурних маяків є, по суті, політичними зобов’язаннями влади щодо здійснення структурних реформ з метою забезпечення довгострокової макрофінансової стійкості та сталого зростання.

Оновлений меморандум містить 13 структурних маяків, які Україна має виконати до кінця жовтня 2023 року, з них: 4 – це нові індикатори, що з’явились після першого перегляду, 1 – вже згадуваний перенесений маяк. Щодо блоків політики: 6 маяків стосуються бюджету і податків, 3 – урядування і боротьби з корупцією, 2 – енергетики, по 1 – монетарної політики і фінансів.  

Основні заходи:

  1. Прийняття законопроєкту №8401 (до 1 серпня). У найближчі дні, після скасування блокуючої постанови, його буде направлено на підпис Президенту.
  2. Підготовка стратегії переходу до більш гнучкого режиму обмінного курсу, пом’якшення валютного контролю і повернення до таргетування інфляції (до 1 липня). Цей пункт вже виконано.
  3. Передача пакету акцій Оператора ГТСУ Міненергетики та прийняття нового статуту ОГТСУ (до 1 серпня). Виконується, є відповідний законопроєкт №9311-1.
  4. Набуття чинності законом, що відновить подання декларацій посадовими особами, які прямо не задіяні в мобілізації та воєнних діях, та відновлення функції НАЗК з перевірки та верифікації декларацій (до 1 серпня). Виконується, є відповідний законопроєкт №8071.
  5. Введення в дію статей Бюджетного кодексу, які дозволять підготовку середньострокового бюджетного планування, розробку боргової стратегії, а також обмеження ризиків за державними гарантіями (новий маяк, до 1 жовтня). Виконується, законопроєкт №9346-1д прийнято за основу.
  6. Представлення у проєкті бюджету на 2024 рік прогнозів за основними категоріями доходів і видатків та джерел фінансування дефіциту на 2025 - 2026 роки, а також звіту про фіскальні ризики, що включатиме докладну інформацію про державні підприємства енергетичної сфери та критичної інфраструктури (до 1 жовтня).
  7. Оновлення та публікація Середньострокової стратегії управління державним боргом з метою її узгодження із цілями програми (до 1 листопада).
  8. Розробка концептуальної записки щодо програми 5-7-9 із пропозиціями націлити її на МСП, поступово відмовляючись від участі великих компаній, посилити моніторинг та підтримувати адекватні запобіжні заходи (новий, до 1 жовтня).
  9. Внесення змін до Закону про протидію відмиванню коштів і фінансуванню тероризму з метою відновлення зобов'язань фінансових установ щодо запровадження посилених заходів належної перевірки політично значущих осіб, що співвідноситься з ризикорієнтованим підходом, який відповідає стандартам FATF (до 1 жовтня). Виконується, є відповідний законопроєкт №9269.
  10. Посилення управління та нагляду за банками шляхом: (і) відокремлення підрозділу, що займається пов’язаними особами, від підрозділу банківського нагляду, (іі) впровадження «наглядових панелей», як консультаційного органу Комітету з питань нагляду, та (ііі) відновлення планових виїзних перевірок банківських та небанківських установ (до 1 жовтня).
  11. Підготовка планів дій ДПСУ та ДМСУ, що включатимуть коротко- та середньострокові заходи, що охоплюють ключові сфери реформ визначені майбутньою діагностикою, які будуть інтегровані в загальну Національну стратегію доходів НСД (новий, до 1 листопада)
  12. Спрощення системи декларування активів шляхом прив'язки до інших баз даних та реєстрів, що узгоджуються із правовим зобов'язанням посадових осіб своєчасно подавати правдиву інформацію (до 1 листопада).
  13. Відбір та призначення Наглядової ради для Оператора ГТСУ (новий, до 1 листопада).

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 495
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9046
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460