• Посилання скопійовано

Яких ще сюрпризів чекати бізнесу через намір влади отримати допомогу від МВФ: оновлено меморандум

Маяком меморандуму залишається підписання законопроєкту №8401 до 1 серпня, та з'явилися нові: підготовка до реформування ДПСУ та ДМСУ, а також підготовка стратегії переходу до більш гнучкого режиму обмінного курсу

Яких ще сюрпризів чекати бізнесу через намір влади отримати допомогу від МВФ: оновлено меморандум

Гетманцев у своєму Телеграм-каналі розповів про публікацію оновленого листа про наміри і меморандуму про фінансову і економічну політику в рамках програми EFF.

Мета таких оновлень – уточнити зобов’язання і наміри щодо проведення фінансової і економічної політики країною, що запросила програму, а також графіку їх реалізації, потреба в чому може з’являтись після чергового перегляду програми з Фондом.

Фонд зарахував виконання Україною:

  • всіх узгоджених кількісних критеріїв ефективності станом на кінець квітня (три з яких Україна запропонувала модифікувати, у т.ч підвищити ліміт дефіциту сектору загальнодержавного управління, не пов’язаного з військовими видатками);
  • 5 із 6 структурних маяків станом на кінець червня (строк виконання одного з яких – прийняття законопроєкту №8401 про повернення довоєнних податків і податкового адміністрування – було перенесено на один місяць на 1 серпня).

Згідно з графіком виконання програми наступний перегляд має розпочатись у середині жовтня і у разі позитивного рішення на рівні експертів завершиться наприкінці листопада вердиктом Ради директорів МВФ. Для ухвалення такого рішення аналізуватиметься виконання кількісних критеріїв станом на кінець першого півріччя і структурних маяків на кінець жовтня 2023 року.

І якщо досягнення кількісних критеріїв є радше технічним завданням, то виконання структурних маяків є, по суті, політичними зобов’язаннями влади щодо здійснення структурних реформ з метою забезпечення довгострокової макрофінансової стійкості та сталого зростання.

Оновлений меморандум містить 13 структурних маяків, які Україна має виконати до кінця жовтня 2023 року, з них: 4 – це нові індикатори, що з’явились після першого перегляду, 1 – вже згадуваний перенесений маяк. Щодо блоків політики: 6 маяків стосуються бюджету і податків, 3 – урядування і боротьби з корупцією, 2 – енергетики, по 1 – монетарної політики і фінансів.  

Основні заходи:

  1. Прийняття законопроєкту №8401 (до 1 серпня). У найближчі дні, після скасування блокуючої постанови, його буде направлено на підпис Президенту.
  2. Підготовка стратегії переходу до більш гнучкого режиму обмінного курсу, пом’якшення валютного контролю і повернення до таргетування інфляції (до 1 липня). Цей пункт вже виконано.
  3. Передача пакету акцій Оператора ГТСУ Міненергетики та прийняття нового статуту ОГТСУ (до 1 серпня). Виконується, є відповідний законопроєкт №9311-1.
  4. Набуття чинності законом, що відновить подання декларацій посадовими особами, які прямо не задіяні в мобілізації та воєнних діях, та відновлення функції НАЗК з перевірки та верифікації декларацій (до 1 серпня). Виконується, є відповідний законопроєкт №8071.
  5. Введення в дію статей Бюджетного кодексу, які дозволять підготовку середньострокового бюджетного планування, розробку боргової стратегії, а також обмеження ризиків за державними гарантіями (новий маяк, до 1 жовтня). Виконується, законопроєкт №9346-1д прийнято за основу.
  6. Представлення у проєкті бюджету на 2024 рік прогнозів за основними категоріями доходів і видатків та джерел фінансування дефіциту на 2025 - 2026 роки, а також звіту про фіскальні ризики, що включатиме докладну інформацію про державні підприємства енергетичної сфери та критичної інфраструктури (до 1 жовтня).
  7. Оновлення та публікація Середньострокової стратегії управління державним боргом з метою її узгодження із цілями програми (до 1 листопада).
  8. Розробка концептуальної записки щодо програми 5-7-9 із пропозиціями націлити її на МСП, поступово відмовляючись від участі великих компаній, посилити моніторинг та підтримувати адекватні запобіжні заходи (новий, до 1 жовтня).
  9. Внесення змін до Закону про протидію відмиванню коштів і фінансуванню тероризму з метою відновлення зобов'язань фінансових установ щодо запровадження посилених заходів належної перевірки політично значущих осіб, що співвідноситься з ризикорієнтованим підходом, який відповідає стандартам FATF (до 1 жовтня). Виконується, є відповідний законопроєкт №9269.
  10. Посилення управління та нагляду за банками шляхом: (і) відокремлення підрозділу, що займається пов’язаними особами, від підрозділу банківського нагляду, (іі) впровадження «наглядових панелей», як консультаційного органу Комітету з питань нагляду, та (ііі) відновлення планових виїзних перевірок банківських та небанківських установ (до 1 жовтня).
  11. Підготовка планів дій ДПСУ та ДМСУ, що включатимуть коротко- та середньострокові заходи, що охоплюють ключові сфери реформ визначені майбутньою діагностикою, які будуть інтегровані в загальну Національну стратегію доходів НСД (новий, до 1 листопада)
  12. Спрощення системи декларування активів шляхом прив'язки до інших баз даних та реєстрів, що узгоджуються із правовим зобов'язанням посадових осіб своєчасно подавати правдиву інформацію (до 1 листопада).
  13. Відбір та призначення Наглядової ради для Оператора ГТСУ (новий, до 1 листопада).

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»