• Посилання скопійовано

Бізнес проти формування плану-графіка ДПС за показниками 2021 року

За позицією бізнесу, довоєнний період не може вважатися еталонним для порівняння рівня сплати податків у 2022 - 2023 роках, а також у всіх наступних воєнних і післявоєнних періодах

Бізнес проти формування плану-графіка ДПС за показниками 2021 року

Європейська Бізнес Асоціація з розумінням ставиться до очікування партнерів щодо покращення економічної ситуації в країні, адже цей аспект є вкрай важливим і для стабільної роботи та розвитку бізнесу.

Мало того,  Асоціація абсолютно підтримує важливість дотримання норм законодавства в країні, зокрема, і в контексті проведення податкових перевірок.

Водночас деякі норми нещодавно зареєстрованого законопроєкту №10016-д щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок все ж таки викликають перестороги у спільноти. Так, законопроєктом встановлюються певні критерії, за якими визначатиметься, які платники податків підпадають під перевірки. Зокрема, середній рівень сплати податку на прибуток, середній рівень зарплати (якщо він нижчий ніж середній по галузі) тощо. Як база для порівняння береться 2021 рік – тобто довоєнний рік.

Проте, на переконання бізнесу, довоєнний період не може вважатися еталонним для порівняння рівня сплати податків у 2022 - 2023 роках, а також у всіх наступних воєнних і післявоєнних періодах. Адже, очевидно, що деякі бізнеси могли просісти (і, часом, суттєво) в доходах, відповідно сплачувати і менші податки на прибуток. Крім того, цікаво дізнатись і процес та логіку визначення середнього значення. Оскільки виглядає це як доволі суб’єктивний критерій, який дуже залежить від сфери бізнесу, його територіального розташування тощо. Водночас, відповідно до законопроєкту, визначати середнє значення та контролювати відповідність йому буде саме Державна податкова служба. Тож наскільки логічним є визначення і контроль з боку однієї і тієї же структури – є також питанням.

Враховуючи зазначене вище, спільнота пропонує для порівняння брати лише показники попереднього кварталу поточного (саме воєнного) року. Крім того, навіть у воєнних реаліях бізнесу все ж таки варто давати можливість планування (наскільки це посильно зробити в рамках країни). Тому зміни до податкового законодавства варто впроваджувати з  урахуванням термінів на складання планів перевірок та строків, за які мають бути повідомлені платники податків. Тож Асоціація пропонує перенести термін відновлення документальних перевірок на 2024 рік. 

І окремо ЕВА просить звернути увагу на ситуацію зі значною кількістю релокованих підприємств, які після початку воєнного стану змінили місце податкової реєстрації, але не мали змоги вивезти всі бухгалтерські документи у звʼязку із загрозою життю осіб відповідальних за зберігання таких документів. Такі компанії варто не включати до плану-графіка перевірок. Або принаймні не чинити фіскальний тиск на них, як часом це має місце – вимагаючи різного роду первинну документацію та накладаючи штрафи у разі її відсутності. Це також має стосуватись і бізнесу, який працює на територіях, які відносяться до затвердженого Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф.   

Тому Європейська Бізнес Асоціація звертається до Голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, Голів депутатських фракцій із проханням врахувати ці пропозиції у подальшій роботі над законопроєктом №10016-д. Адже увага перевіряльників та правоохоронних органів має бути зосереджена саме на нелегальному бізнесі, який приховує доходи та займається зловживаннями. І дуже сподіваємось, що фіскального тиску на прозорий бізнесу, який і так щомісяця сплачує податки та всі необхідні відрахування, не буде.

***

Читайте також:

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024118
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 290
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 4786
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024161
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459