• Посилання скопійовано

Бізнес не підтримує реформу держнагляду через ризики необґрунтованого зупинення госпдіяльності

За позицією бізнесу, законопроєкт №5837 характеризується посиленням надмірного навантаження та встановленням шкідливих регуляторних обтяжень для бізнесу під час здійснення заходів з державного нагляду

Бізнес не підтримує реформу держнагляду через ризики необґрунтованого зупинення госпдіяльності

ФРУ звернулася до народних депутатів з ініціативою внесення законодавчих пропозицій до проєкту Закону №5837, який викладає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», при підготовці його до ІІ читання.

За аналізом експертів ФРУ, згаданий проєкт Закону характеризується посиленням надмірного навантаження та встановленням шкідливих регуляторних обтяжень для бізнесу під час здійснення заходів з державного нагляду (контролю). Зокрема, але не виключно:

  • Передбачено безумовне право посадової контролюючого органу з тимчасового повного або часткового припинення (зупинення) виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, використання земельних ділянок, експлуатації територій, будинків, будівель, споруд та їх частин, машин та механізмів, надання послуг суб'єктом господарювання, керуючись лише дискреційними та оціночними категоріями, «що є необхідними та достатніми для усунення загрози», та є небезпечним не тільки через наявність значної корупційної складової, а через те, що інспектори мають низький компетентній рівень для здійснення такої оцінки. Свого часу законодавець, визнаючи повноваження виключно за судом зі зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, виходив з того, що це може оцінювати лише фахова особа з відповідною освітою і рівнем знань та компетенцій, маючи мандат приймати рішення іменем України, керуючись принципами неупередженості, об’єктивності та всебічного розгляду. Зупинення лише одного об’єкта на 5 днів при безперервному виробничому процесі означає його зупинення в цілому, гальмування усієї ланки постачання, зрив контрактів, втрати бюджетів ОТГ, Держбюджету, втрату робочих місць.
    У суді роботодавець хоча б може захищатися, а призупинення виробництва в односторонньому порядку за рішенням посадової особи контролюючого органу – потенційний ґрунт для корупції.
  • Знято обмеження щодо сумарної тривалості перевірок протягом року. Ця норма захищає права бізнесу на ефективне, передбачуване здійснення господарської діяльності. Наразі це дуже корисна норма, яка частково нівелює негативні зміни в частині збільшення тривалості проведення перевірок.
  • Розширено перелік підстав для проведення планових перевірок.
  • Збільшено періодичність перевірок.
  • Позбавлено повноважень Експертно-апеляційну раду з питань ліцензування при ДРС (ЕАР) з погодження проведення планових перевірок органами ліцензування. У різні роки діяльності ЕАР з питань ліцензування при ДРС кількість необґрунтованих звернень за цією підставою складала від 40 до 50% від отриманих звернень. Це дозволило не допустити необґрунтовані позапланові перевірки, зекономити кошти Держбюджету. За відсутності погодження ДРС за цією підставою всі надіслані звернення автоматично будуть підставами для проведення позапланових перевірок, контролюючий орган не здійснюватиме належну правову оцінку обґрунтованості звернення, зазначене має здійснюватися незалежним органом.

Сподіваємось на збалансовані та виважені рішення з боку Комітету ВРУ з питань економічного розвитку при підготовці цього законопроєкту до ІІ читання, що відповідатиме інтересам як держави-регулятора, так і бізнесу. Зі свого боку ФРУ готова долучитись до роботи у відповідній робочій групі.

Джерело: Федерація роботодавців України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.202463
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 053
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 2676
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024156
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202458