
Заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор: «Чесна реклама – це спільна справа держави, бізнесу й суспільства. За перший квартал 2025 року спеціалісти Держпродспоживслужби перевірила понад 5 тис. рекламоносіїв по всій країні. Накладено штрафних санкцій на 2,6 млн грн».
Упродовж першого кварталу 2025 року фахівці Держпродспоживслужби дослідили понад 5,3 тисячі рекламоносіїв (об’єкти зовнішньої реклами, внутрішньої, в аудіальних та аудіовізуальних медіа, в друкованих медіа, в онлайн-медіа, на платформах спільного доступу до відео та інформації, у сфері електронних комунікацій, на транспорті).
У результаті контролю виявлено 1096 порушень рекламного законодавства, з яких:
- 698 – у сфері зовнішньої реклами,
- 265 – внутрішньої реклами,
- 104 – на онлайн-платформах,
- 16 – в онлайн-медіа,
- 5 – у друкованих медіа,
- 5 – у сфері електронних комунікацій,
- 3 – на транспорті.
За результатами розгляду справ Держпродспоживслужба та її територіальні органи:
- наклали штрафних санкцій на 2,6 млн грн,
- винесли 46 рішень про визнання реклами недобросовісною або прихованою,
- ухвалили 62 рішення про зупинення її розповсюдження.
Найбільше порушень зафіксовано:
- у використанні недержавної мови в рекламі – 200 справ,
- у рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів лікування – 96 справ.
Добровільно порушники сплатили 1,7 млн грн штрафів. У примусовому порядку стягнуто ще 143,6 тис. грн, а на суму 93,4 тис. грн накладених штрафів подано позови до суду.
Також протягом звітного періоду розглянуто 191 звернення щодо реклами, з яких:
- 126 – від споживачів,
- 65 – від органів влади.