
Богдан Янків у своєму Телеграм-каналі вказав, що у постанові від 28.03.2025 у справі №380/6314/24, яка залишена в силі Верховним Судом, Восьмий апеляційний адміністративний суд зазначив:
Єдиною законною підставою для призначення фактичної перевірки щодо дотримання платником податків податкової дисципліни (згідно з пп. 80.2.2 ПКУ) є наявність або отримання у встановленому законом порядку інформації від державних органів чи органів місцевого самоврядування.
Що це означає для бізнесу?
Наказ про перевірку, виданий на підставі лише внутрішньої «доповідної записки» чи іншого службового документа ДПС, є незаконним.
Податковий орган зобовʼязаний:
- довести факт і законність проведення самої контрольної закупівлі, яка стала першоджерелом інформації;
- надати акт контрольної розрахункової операції (КРО);
- зафіксувати дату, час, суму, номенклатуру товару, що був придбаний в рамках контрольно розрахункової операції;
- підтвердити використання державних коштів для проведення КРО;
- надати докази повернення товару чи відшкодування витрат платника податків;
Якщо доповідна записка – єдине джерело інформації, на яке спирається податкова, це не може бути законною підставою для фактичної перевірки.
Суд чітко наголосив: якщо наказ про перевірку видано без належної правової підстави, то усі подальші дії податкового органу – від самої перевірки до нарахування штрафів чи податків – є протиправними.