Законопроектом №3552 пропонується:
- скасувати положення, яке дозволяє застосовувати до особи, щодо якої судом ухвалено постанову про накладення адміністративного стягнення, додаткового фінансового стягнення у вигляді судового збору;
- застосувати єдиний підхід до визначення рівних ставок судового збору для всіх судових юрисдикцій, встановити їх граничний розмір;
- встановити однакову ставку судового збору при зверненні як до апеляційної, касаційної інстанцій, так і до Верховного Суду України;
- відновити пільги для працівників по сплаті судового збору у спорах, що виникають з трудових правовідносин, у тому числі пов'язаних із публічною службою;
- об'єднати та знизити розмір судового збору за додаткові послуги суду щодо видачі документів;
- уточнити порядок використання коштів, що надійшли в якості судового збору виключно на забезпечення здійснення правосуддя.
Під час обговорення на засіданні Комітету народі депутати підтримали законопроект. Вони зазначили, що зменшення ставок судового збору дасть більше можливості захисту особистих та майнових прав, додержання прав та свобод громадян, доступ всіх верст населення до захисту своїх інтересів.
На їхню думку, впровадження дасть змогу запровадити єдиний підхід до визначення ставок судового збору, встановити обґрунтовані, та відповідно, справедливі ставки судового збору, враховуючи соціально-економічну ситуацію в державі, зменшити число осіб, звільнених від сплати судового збору.
Члени Комітету також зауважили на необхідності при розгляді законопроекту до другого читання, переглянути ставки судового збору в частині надання до суду юридичними особами позовної заяви майнового характеру.
Про те, які ставки судового збору діють у 2016 році, у якому випадку такий збір взагалі не справляється та для кого передбачені пільги при його сплаті, можна також дізнатися з нового довідника на порталі ДК >>>