• Посилання скопійовано

Чиновники компенсуватимуть збитки держави із власної кишені

Посадові та службові особи державних органів відшкодовуватимуть із власної кишені збитки, якщо їхня службова діяльність призведе до рішень суду про стягнення коштів з державного органу

Про це повідомив міністр юстиції Олександр Лавринович сьогодні після засідання Кабміну, коментуючи на прохання журналістів ухвалений Верховною Радою 5 червня Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень».

Він наголосив, що цим Законом не лише не обмежуються жодні встановлені законами права громадян. Навпаки, посилюються гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів й обмежуються можливості затягувати або зволікати з виконанням судових рішень.

Так, цим Законом встановлено чіткі терміни щодо стягнення коштів з державного органу за рішенням суду.

Перерахування коштів стягувачу має бути здійснене у 3-місячний строк з дня надходження до Державної казначейської служби України необхідних для цього документів та відомостей. (Із заявою про виконання рішення суду до Державної казначейської служби України звертається сам стягувач.) У разі коли рішення суду про стягнення коштів з державного підприємства або юридичної особи не виконано протягом 6-ти місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, його виконання здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

У разі якщо Державна казначейська служба протягом 3-х місяців не перерахує кошти за рішенням суду, стягувачу виплачуватиметься компенсація в розмірі 0,3% річних від несплаченої суми за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Виплати за рішенням суду, а також компенсації за невчасно здійснені виплати цей Закон кваліфікує як збитки державного бюджету.

При цьому Закон зобов’язує органи прокуратури звертатися до суду з позовами про відшкодування збитків, завданих державному бюджету.

У разі встановлення в діях посадової, службової особи державного органу складу злочину за обвинувальним вироком суду державні органи реалізовуватимуть право зворотної вимоги (регресу) до такої особи щодо відшкодування збитків, завданих держбюджету, у розмірі виплаченого відшкодування.

Якщо збитки, завдані держбюджету, стануть результатом спільних дій або бездіяльності кількох посадових та службових осіб, такі посадові та службові особи нестимуть солідарну відповідальність.

Законом також визначається, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є держорган, здійснюватиметься Державною казначейською службою в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого держоргану, а в разі відсутності у зазначеного держоргану відповідних призначень — за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

*** Як відомо, Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» було розроблено Міністерством юстиції на виконання пілотного рішення Європейського суду з прав людини у справі «Юрій Миколайович Іванов проти України».

У цій справі Європейський суд визнав порушення Україною її зобов’язань за Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод у зв’язку з систематичним невиконанням державою рішень національних судів. Крім того, було визнано порушення Конвенції у зв’язку з відсутністю у національному законодавстві ефективних засобів юридичного захисту від такого невиконання.

З огляду на суть порушення, Європейський суд зобов’язав державу запровадити ефективний засіб юридичного захисту (або комплекс таких засобів), який би забезпечив адекватний та достатній захист від невиконання або затримки у виконанні рішення національного суду, за виконання якого вона несе відповідальність відповідно до принципів, встановлених практикою Європейського суду.

 

Рубрика: Право і відповідальність/Законодавство

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Законодавство»

  • Набрала чинності заборона реклами азартних ігор
    З 1 квітня вступила в силу заборона реклами азартних ігор та їхнього спонсорства. Наразі немає заборони на рекламу на телебаченні та радіо в нічний час; у медіа для осіб старше 21 року; на платформах та пошукових системах із цільовою аудиторією старше 21 року
    02.04.2025145
  • З квітня постанови ВЛК перейдуть в онлайн-режим
    З квітня МОУ запускає е-кабінет для працівників ВЛК. Тепер після оглядів ВЛК висновки оформлюватимуться виключно в електронній формі в медичній інформаційній системі ЗСУ. Це дасть можливість не йти з постановою про придатність чи непридатність до ТЦК
    31.03.202577
  • Бізнес закликає посилити боротьбу з нелегальною онлайн-торгівлею
    За підсумками форуму Європейської Бізнес Асоціації експерти запропонували владі посилити співпрацю у боротьбі з нелегальною онлайн-торгівлею підакцизними товарами та розробити механізми моніторингу і блокування нелегальних інтернет-продавців
    28.03.202561
  • Призовники з інвалідністю з дитинства: що потрібно знати
    Громадяни з інвалідністю з дитинства також підлягають постановці на військовий облік призовників. Проте для них передбачено окрему процедуру відповідно до чинного законодавства України
    25.03.2025209
  • Фермерське господарство як форма підприємницької діяльності існуватиме й далі
    За даними Комітету ВРУ з аграрної політики, з тексту прийнятого законопроєкту №6013 вилучено заборону на створення юросіб в організаційно-правових формах фермерського господарства. Тож фермерське господарство як форму підприємництва і громадян збережено
    24.01.2025116