На сайті Мінекономіки було розміщено для обговорення проект постанови, якою пропонується затвердити Порядок сплати рекламодавцями до державного бюджету штрафів за порушення вимог Закону України «Про рекламу» щодо реклами про вакансії (прийом на роботу).
Про яке порушення йде мова?
Стаття 24-1 Закону «Про рекламу» містить вимоги до рекламодавців – замовників реклами про вакансії (прийом на роботу) для її виробництва або розповсюдження. Зокрема, забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу):
- зазначати вік кандидатів;
- пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі;
- висувати вимоги, що надають перевагу жіночій або чоловічій статі, представникам певної раси, кольору шкіри (крім випадків, визначених законодавством, та випадків специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі), щодо політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших об'єднаннях громадян, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Законом №1750 від 10.09.2021 було внесено зміни (які наберуть чинності з 08.01.2022) в частині сплати штрафів у разі порушення наведених вище вимог до реклами.
З 08.01.2022 р. штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати сплачуватиметься у встановленому КМУ порядку.
Детальніше про зміни, які приніс з собою Закон №1755, читайте тут.
А наразі було розроблено проект постанови про затвердження Порядку сплати штрафу.
Що пропонується у проекті?
Цей Порядок визначає процедуру сплати рекламодавцями до державного бюджету штрафу за порушення вимог ст. 24-1 Закону «Про рекламу» щодо реклами про вакансії (прийом на роботу).
Відповідальним органом за накладання зазначено штрафу встановлюється Держпраці. Процедура накладання штрафу виглядає наступним чином:
- проводиться розгляд справи, дослідження матеріалів та вирішення питання щодо наявності підстав для накладення штрафу;
- за результатами проведених дій складається акт перевірки;
- на підставі акту перевірки оформлюється розпорядчий документ про накладення штрафу і направляється рекламодавцю;
- в п’ятнадцятиденний термін з для отримання розпорядчого документу рекламодавець має сплатити суму штрафу в державний бюджет за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців на рахунки, відкриті в органах Держказначейства;
- якщо рекламодавець не погоджується з накладеним штрафом, то він має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження розпорядчого документу;
- якщо ж у встановлений термін сума штрафу не була сплачена, а розпорядчий документ не був оскаржений (або в судовому порядку залишений в силі) сума штрафу стягується в судовому порядку.
Порядком також передбачається, що органи Держказначейства за запитом інформують Держпраці про суми штрафів, що надійшли до державного бюджету. В свою чергу, Держпраці та її територіальні органи ведуть облік справ про порушення вимог ст. 24-1 Закону «Про рекламу» щодо реклами про вакансії (прийом на роботу), розпорядчих документів, прийнятих за результатами розгляду цих справ, та відомостей про сплачені штрафи.
Коли передбачається набрання чинності?
Пунктом 2 коментованої постанови передбачається, що затверджений нею Порядок набере чинності одночасно з набранням чинності Законом від 10.09.2021 р. №1750-IX «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі» (тобто з 08.01.2022), але не раніше дня опублікування постанови.
***
Читайте також: