• Посилання скопійовано

Чи застосовуються адмінштрафи за порушення сплати та звітування з ЄСВ під час війни?

Обмеження у частині незастосування до платників ЄСВ адміністративної відповідальності на період дії воєнного стану не вносились. Тож за порушення адміністрування, нарахування та сплати ЄСВ за цей період ДПС може застосовувати адмінвідповідальність

Чи застосовуються адмінштрафи за порушення сплати та звітування з ЄСВ під час війни?

Податківці у підкатегорії 201.09 ЗІР зауважили, що згідно з пп. 9-21 та 9-22 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 тимчасово, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану та протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану, штрафні санкції, визначені ч. 11 ст. 25 Закону №2464, не застосовуються; платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.

Водночас, порядок виконання у період воєнного стану платником свого обов’язку, зокрема, щодо подання звітності встановлено пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ (у редакції Закону України від 13.12.2022 р. №2836-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі – Закон №2836), згідно з яким у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання термінів подання звітності, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні (абзац перший пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо дотримання термінів подання звітності, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної ПКУ, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України (абзац другий пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов’язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, зокрема, щодо дотримання термінів подання звітності за звітні (податкові) періоди – 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 01 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року (абзац шостий пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених, абзацами четвертим – восьмим пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов’язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим – восьмим пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом №2836 (абзац дев’ятий пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Згідно з положеннями абзацу дванадцятого пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов’язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року о дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання ними таких обов’язків, передбачених ПКУ, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пп. 69.2 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім, зокрема, камеральних перевірок.

Враховуючи зазначене, у разі виявлення порушень законодавства по єдиному внеску за результатами проведення перевірок, передбачених пп. 69.2 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, до платників єдиного внеску – страхувальників застосовується фінансова відповідальність, крім обмежень визначених положеннями пп. 9-199-21 та п. 9-22 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 та пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

При цьому, обмеження в частині незастосування до платників єдиного внеску адміністративної відповідальності на період дії воєнного стану, не вносились.

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»