• Посилання скопійовано

Яким чином можна подати скаргу на продавця за помилки у ПН?

Якщо постачальник допустив помилки у податковій накладній і відмовляється їх виправляти, покупець може звернутися до податківців із скаргою. Як саме її можна подати та до яких наслідків це призведе?

Яким чином можна подати скаргу на продавця за помилки у ПН?

Коментар до ІПК ДФС від 17.05.2019 р. №2215/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Як покупець може подати скаргу на недобросовісного продавця?

Право покупця на подання заяви зі скаргою на продавця у разі допущенням ним помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної (або порушення ним граничних термінів її реєстрації) передбачено п. 201.10 ПКУ. Така заяв подається як додаток до декларації з ПДВ.

Таке право зберігається за покупцем протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН.

Тобто не обов’язково подавати скаргу за період, в якому була виписана (повинна бути виписана) податкова накладна. Зробити це можна в будь-який звітний період протягом зазначеного вище терміну.

До заяви необхідно додати:

  • або копії товарних чеків чи інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів (послуг);
  • або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів (послуг).

Заява зі скаргою подається за формою згідно з (Д8) Додаток 8 до декларації з ПДВ, а копії розрахункових (первинних) документів подаються до контролюючого органу за місцем обліку платника податків у строки, передбачені для подання податкової декларації.

При цьому, як роз'яснюють податківці у коментованій консультації, у відповідних графах такого додатку покупцю необхідно вказувати:

  • показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до заяви;
  • опис порушень продавця (зокрема, у разі відмови скласти податкову накладну/розрахунок коригування зазначаються номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг).

 

До чого призведе така скарга?

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви зі скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією (абз. 25 п. 201.10 ПКУ).

Результатом такої перевірки у разі виявлення порушень буде як накладення штрафу, так і постанова контролюючого органу щодо виправлення допущеної помилки.

 

Чи дає така скарга право на віднесення суми ПДВ до ПК?

Податківці чітко вказують, що подання Додатку 8 до декларації не є підставою для формування податкового кредиту покупцем товарів (послуг).

Таким чином, право на ПК за податковою накладною, яка містить помилки і щодо якої покупцем було подано скаргу, виникне лише після того як постачальник все ж таки виправить допущену помилку (добровільно або за вимогою контролюючого органу після перевірки).

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»