Главная Все новости Налогообложение НДС

Каким образом можно подать жалобу на продавца за ошибки в НН?

Если поставщик допустил ошибки в налоговой накладной и отказывается их исправлять, покупатель может обратиться к налоговикам с жалобой. Как ее можно подать и к каким последствиям это приведет?

Коментар до ІПК ДФС від 17.05.2019 р. №2215/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Як покупець може подати скаргу на недобросовісного продавця?

Право покупця на подання заяви зі скаргою на продавця у разі допущенням ним помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної (або порушення ним граничних термінів її реєстрації) передбачено п. 201.10 ПКУ. Така заяв подається як додаток до декларації з ПДВ.

Таке право зберігається за покупцем протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН.

Тобто не обов’язково подавати скаргу за період, в якому була виписана (повинна бути виписана) податкова накладна. Зробити це можна в будь-який звітний період протягом зазначеного вище терміну.

До заяви необхідно додати:

  • або копії товарних чеків чи інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів (послуг);
  • або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів (послуг).

Заява зі скаргою подається за формою згідно з (Д8) Додаток 8 до декларації з ПДВ, а копії розрахункових (первинних) документів подаються до контролюючого органу за місцем обліку платника податків у строки, передбачені для подання податкової декларації.

При цьому, як роз'яснюють податківці у коментованій консультації, у відповідних графах такого додатку покупцю необхідно вказувати:

  • показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до заяви;
  • опис порушень продавця (зокрема, у разі відмови скласти податкову накладну/розрахунок коригування зазначаються номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг).

 

До чого призведе така скарга?

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви зі скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією (абз. 25 п. 201.10 ПКУ).

Результатом такої перевірки у разі виявлення порушень буде як накладення штрафу, так і постанова контролюючого органу щодо виправлення допущеної помилки.

 

Чи дає така скарга право на віднесення суми ПДВ до ПК?

Податківці чітко вказують, що подання Додатку 8 до декларації не є підставою для формування податкового кредиту покупцем товарів (послуг).

Таким чином, право на ПК за податковою накладною, яка містить помилки і щодо якої покупцем було подано скаргу, виникне лише після того як постачальник все ж таки виправить допущену помилку (добровільно або за вимогою контролюючого органу після перевірки).

Автор:
Станислав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Налогообложение / НДС
Теги:
Ответственность , НДС , Налоговая накладная

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?