19 січня відбулася спільна прес-конференція Міністерства фінансів та Державної податкової служби України в прес-центрі ІА «ЛігаБізнесІнформ».
Нагадаємо, що з 1 січня 2012 року набрав чинності Закон України від 04.11.2011 №4014-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності», яким внесено істотні зміни до спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, зокрема:
— підвищено граничний обсяг доходу, при якому можливе застосування спрощеної системи оподаткування(для фізосіб — з 500 тис. грн до 3 млн грн, для юросіб — з 1 млн до 5 млн грн);
— запроваджено відсоткову ставку єдиного податку: 3% від доходу для фізосіб з обсягом доходу до 3 млн грнза умови сплати ПДВ, 5% від доходу — без сплати ПДВ (у чинному законодавстві такої норми немає);
— скасовано обмеження відносити на витрати платника податку на прибуток витрати на придбання товарів (робіт, послуг) у фізосіб — платників єдиного податку;
— надано фізособам — платникам єдиного податку право реєструватись платниками ПДВ;
— скасовано 50-відсоткову надбавку, що застосовується до фіксованих ставок єдиного податкуза кожного найманого працівника (у чинному законодавстві — за кожну найману особу додатково сплачується 50% ставки податку).
Окрім того, розроблено механізм спрощення адміністративних процедур,а саме:
— скасовано щорічне оформлення свідоцтва платника єдиного податку(згідно з чинним законодавством заява на застосування спрощеної системи оподаткування подається щорічно);
— скасовано авансові внески для платників єдиного податку, які сплачують податок за відсотковими ставками. Податок сплачуватиметься за даними декларації(відповідно до чинного законодавства — щомісяця авансовими внесками);
— встановлено річний звітний період для фізосіб з незначним обсягом доходу (до 150 тис. грн);
— надано право фізособам, які не використовують працю найманих осіб, не сплачувати єдиний податок на час відпустки протягом календарного місяця, а також хвороби,підтвердженої лікарняним листком, якщо вона триває календарний місяць і більше;
— встановлено для фізосіб — платників єдиного податку (за винятком тих, які є платниками ПДВ) обов’язок щодо ведення книги обліку доходів (без обліку витрат), яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 №1637.
Начальник Управління комунікацій Міністерства фінансів Віктор Косарчук зауважив, що цей наказ встановлює лише форму книги та порядок її ведення і не передбачає порядку її виготовлення. Отже, підприємець може самостійно виготовити книгу шляхом роздрукування з офіційного веб-сайту Міністерства фінансів України.
Окрім того, з огляду на те, що існуюча система оподаткування малого бізнесу стала активно використовуватись для мінімізації податкових зобов’язань, внаслідок чого порушуються інтереси найманих працівників та учасників податкового процесу, в законодавство внесено такі зміни:
— подання платниками податку на прибуток переліку доходів та витрат у розрізі контрагентів — платників єдиного податку;
— встановлення вимоги для фізосіб, які сплачують податок за фіксованими ставками, щодо надання послуг виключно населенню та платникам єдиного податку;
— встановлення підвищених ставок єдиного податку за порушення умов застосування спрощеної системи оподаткування;
— анулювання свідоцтва платника єдиного податку при встановленні порушень.
Також цим Законом передбачено строки подання заяви на отримання свідоцтва платника єдиного податку, незалежно від того, на якій системі оподаткування перебував підприємець у 2011 році — не пізніше 25 січня 2012 року.
Варто також зауважити, що для суб’єктів господарювання, які в 2011 році працювали на єдиному податку або на фіксованому патенті та мають на руках Свідоцтво платника єдиного податку або Патент про сплату фіксованого податку, кінцевою датою для заміни документів на нове Свідоцтво платника єдиного податку є 1 червня 2012 року.
Отже, уряд створює прозорі умови для роботи підприємців-«спрощенців».