21 вересня 2017 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект №7131 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення адміністрування податку на прибуток та інвестиційного клімату" (завантажити). Його авторами є нардепи О. Кришин, О. Продан та О.Кулініч.
Що пропонується?
Законопроектом пропонується удосконалити систему оподаткування платників єдиного податку при виплаті ними дивідендів шляхом:
- виключення платників єдиного податку III та IV групи із платників авансового платежу податку на прибуток;
- виключення зі статті 140 ПКУ положень щодо зменшення фінансового результату до оподаткування податком на прибуток платників єдиного податку.
Чим зумовлене виникнення такої ініціативи?
Як пояснють законотворці в пояснювальній записці, на сьогодні згідно з пп. 57.1-1.2 ПКУ будь-який емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), повинен нарахувати та внести до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток. Це стосується також випадків, коли рішення про виплату дивідендів приймають емітенти, які не є платниками податку на прибуток, а саме платники єдиного податку III та IV групи.
Усі новини про єдиний податок –
у вашій поштовій скриньці!
Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите
ПідписатисьХочете подивитись, як це виглядає?
При цьому сума авансових внесків з податку на прибуток вважається окремим грошовим зобов’язанням перед бюджетом і на підсумок не зменшує суми єдиного податку, яку мають сплачувати платники ЄП III та IV групи. Згідно з пп. 140.4.1 ПКУ на таку суму зменшується лише фінансовий результат до оподаткування податком на прибуток. Таким чином, виплачуючи дивіденди, платники єдиного податку III та IV групи можуть бути оподатковані двічі: податком на прибуток та єдиним податком.
У підсумку маємо ситуацію, коли платники податку III та IV групи просто не виплачують дивіденди, своєю чергою, порушує права засновників таких платників. Особливо негативно це впливає на залучення іноземних інвестицій, оскільки іноземний інвестор при повернені своїх інвестицій повинен сплатити до 28 % податків (у середньому – 10 % податок на репатріацію капіталу та 18 % – податок на прибуток). І це при тому, що Україна край потребує інвестицій.