• Посилання скопійовано

Бізнес підтримує скасування подвійної реєстрації вживаних авто для подальшого продажу

Бізнес підтримує законопроєкт, що звільняє СГ, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю авто і поставлені на облік у МВС, від обов’язку перереєстровувати на себе вживані транспортні засоби, які були придбані як товар для продажу кінцевим споживачам

Бізнес підтримує скасування подвійної реєстрації вживаних авто для подальшого продажу

Відповідно до існуючої на сьогодні в країні процедури, суб’єкти господарювання, які скуповують вживані авто для їх подальшого продажу кінцевим споживачам, повинні двічі перереєстровувати товарні автомобілі в сервісних центрах МВС: спочатку на себе, а потім на кінцевого споживача. Експерти Європейської Бізнес Асоціації зазначають, що така подвійна реєстрація транспортних засобів не лише ускладнює умови ведення бізнесу, але й відсутня в багатьох розвинених країнах.

Так, починаючи з 2010 року, суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю вживаними транспортними засобами, позбавлені можливості скуповувати вживані автомобілі з метою їх подальшого перепродажу кінцевому споживачу, без державної реєстрації таких транспортних засобів на себе.

Асоціація неодноразово звертала увагу представників органів державної влади на необхідність спрощення процедури реєстрації торговельними організаціями вживаних транспортних засобів, зокрема автомобілів, які купуються ними для продажу та мають статус товару, та надавали свої пропозиції до Закону України «Про дорожній рух» №3353-XII з метою врегулювання існуючої проблеми, дерегуляції процедури та детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями.

Нещодавно у Верховній Раді України було зареєстровано законопроєкт №9083, покликаний суттєво удосконалити процедуру торгівлі вживаними транспортними засобами. Так, по-перше, законопроєкт звільняє суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю автомобілями і поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС, від обов’язку перереєстровувати на себе вживані транспортні засоби, які були придбані як товар для їх подальшого продажу кінцевим споживачам. По-друге, від обов’язку подавати до сервісних центрів МВС документи з відміткою відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки про взяття на військовий облік (або зняття) вживаних транспортних засобів, які були придбані як товар для їх подальшого продажу кінцевим споживачам. Для розуміння, під час викупу автомобіля отримується довідка про взяття транспортного засобу на військовий облік, а під час продажу автомобіля кінцевому споживачу отримується довідка про зняття автомобіля з військового обліку. Це призводить до додаткового адміністративного навантаження на суб’єктів господарювання, а також до надмірних часових, трудових і грошових витрат.

Спрощення процедури реєстрації торговельними організаціями вживаних транспортних засобів, на думку бізнесу, сприятиме детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями. Так, за інформацією компаній-членів Асоціації, тільки за результатами 2021 року обсяг державної реєстрацій нових автомобілів становив близько 100 тис. штук, а вживаних – близько 1,7 млн штук. У 2022 році кількість реєстрацій скоротилася та становить (за інформацією Укравтопрому): близько 388,5 тис. вживаних легкових авто та 34 тис. нових авто. З огляду на відповідні дані можна дійти висновку, що ринок вживаних автомобілів є набагато більшим порівняно з ринком нових автомобілів та є вкрай перспективним.

Водночас, як повідомляють представники бізнесу, значна частина ринку вживаних автомобілів наразі перебуває «у тіні», наслідком чого є несплата податків до державного бюджету, при тому що, за їхніми оцінками, потенціал ринку вживаних автомобілів у контексті сплати податків є обширним. До прикладу, за оцінками компаній-членів Асоціації, компанії, які здійснюють торгівлю новими автомобілями, в 2021 році сплатили до державного бюджету України понад 6 мільярдів гривень (при значно меншій кількості операцій порівняно із ринком вживаних автомобілів).

Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до Голови ВРУ України Руслана Стефанчука, Голови  Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, Голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Юрія Кісєля, Голів депутатських фракцій, Міністра фінансів України Сергія Марченко, Першого віцепрем’єр-міністра України – Міністра економіки України Юлії Свириденко із закликом підтримати законопроєкт №9083, сприяти його якнайшвидшому розгляду, дерегуляції та детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями!

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Суспільство і життя/Авто

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Авто»