Технологія Codentify була презентована представникам Міністерства членами Асоціації цифрового кодування та відстеження (DCTA), що об’єднує найбільших виробників тютюнової продукції на українському ринку. Технологія, зокрема, передбачає нанесення на споживчу упаковку тютюнових виробів безпосередньо в процесі виробництва унікальних зашифрованих 12-символьних буквено-цифрових кодів, які генеруються випадковим чином з майже безкінечного числа комбінацій. Технологія може бути використана як основа для системи відслідковування та простежування маршруту руху (переміщення) тютюнових виробів по усьому ланцюгу поставок.
«Політика держави спрямована на підвищення ефективності контролю за виробництвом та обігом тютюнових виробів та інших підакцизних товарів, протидії незаконному обігу цієї продукції. Міністерство вже тривалий час вивчає можливість запровадження електронних акцизних марок і вітає готовність учасників ринку щодо автоматизації процесів контролю. Разом з тим, ми повинні врахувати баланс інтересів держави, виробника і споживача», - підкреслив Міністр під час презентації.
Зі свого боку Маттео Марей, голова Асоціації цифрового кодування та відстеження, подякував Міністерству за проактивний підхід до боротьби із незаконним обігом тютюнових виробів і розуміння необхідності застосування новітніх технологій у цьому процесі.
Міністр Олександр Клименко підкреслив, що при виборі технології для запровадження електронних акцизних марок є низка принципових для Міністерства моментів, зокрема, момент сплати акцизу, забезпечення контролю за всім ланцюгом - від виробника до роздрібної торгівлі, а також розповсюдження системи не тільки на тютюнові вироби, а й на алкогольну продукцію.
Під час зустрічі представники Міністерства та великих тютюнових компаній мали можливість ознайомитися з перевагами системи та обговорити практичні питання її застосування, в разі, якщо таке рішення буде прийняте фахівцями Міністерства та учасниками ринку.