
На думку бізнес-спільноти, запропоновані зміни можуть створити нерівні умови для учасників ринку, а також містять низку ризиків для функціонування деревообробної галузі.
Зокрема, зауваження в бізнесу викликають такі положення:
-
Поділ деревообробників на «малих» та інших із запровадженням обмежень на участь у певних етапах біржових торгів може призвести до зменшення доступу до ресурсів для значної частини ринку та має ознаки порушення принципів вільної конкуренції.
-
Прив’язка участі в торгах для малих деревообробників до регіону розміщення виробництва не узгоджується з принципами свободи підприємництва та також може мати ознаки обмеження конкуренції.
-
Надмірні повноваження уповноваженого органу щодо встановлення правил участі у торгах, визначення часток та розподілу обсягів деревини між малими та іншими деревообробниками тощо. Без чітко визначених критеріїв та процедур це створює потенційні ризики зловживань, вибіркового регулювання та непрозорості.
-
Надання особливих умов малим деревообробникам може стимулювати практику штучного «дроблення бізнесу» для уникнення податкового навантаження або отримання пільг. Це, своєю чергою, може мати негативні наслідки для ринку в цілому.
Прийняття законопроєкту №13227 у поточній редакції, на переконання експертів Асоціації, може мати низку негативних наслідків: від дестабілізації діяльності деревообробних підприємств та посилення монополізації ринку до зниження конкурентоздатності та обмеження розвитку малого й середнього бізнесу в регіонах.
У зв’язку з цим Європейська Бізнес Асоціація закликає ініціювати доопрацювання законопроєкту із залученням представників бізнесу, професійних асоціацій та органів державної влади. Адже лише у форматі відкритого діалогу з усіма стейкхолдерами можливо буде розробити збалансовану редакцію законопроєкту №13227, яка відповідатиме інтересам як держави, так і бізнесу — подібно до підходу, реалізованого під час роботи над проєктом Закону «Про ринок деревини» №4197-д.