• Посилання скопійовано

Веденням усіх реєстрів, за які відповідає Мін′юст, займатиметься єдиний адміністратор

Мін'юст об′єднає всі структури, які займалися веденням держреєстрів, підконтрольних Мін′юсту, і створить на їх базі єдиного оператора ‑ Державне підприємство «Національні інформаційні системи»

Веденням усіх реєстрів, за які відповідає Мін′юст, займатиметься єдиний адміністратор

Про це сьогодні під час прес-конференції в Кабінеті Міністрів повідомила перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова.

«Уряд уже прийняв рішення про створення Державного підприємства «Національні інформаційні системи», яке об′єднає 21 реєстр, за які відповідає Міністерство юстиції. Підприємство буде створено як пілотний проект за новими стандартами, відповідно до Закону про прозорість та публічність державних фінансів, який вже найближчим часом набуде чинності», - зазначила перший заступник Міністра юстиції.

За її словами, в Україні діє близько 100 реєстрів, операторами яких є різні міністерства та відомства. Через це ускладнюється процес їх адміністрування, адже кожне відомство має свій персонал, який безпосередньо займається підтримкою реєстрів.

«Ми поставили перед собою завдання на виконання моніторингового звіту по безвізовому режиму з ЄС, який ставить перед нами вимогу нового формату ідентифікації особи, об′єднати ці реєстри під одного оператора. Це дасть можливість скоротити кількість обслуговуючого персоналу, оптимізувати роботу та скоротити затрати з державного бюджету. Крім того, ми власними силами завершимо розробку програмного забезпечення реєстрів, власником якого буде держава, а не приватні компанії. Це дасть змогу державі зекономити кошти, які за минулої влади сплачувалися у вигляді роялті за користування програмним забезпеченням», - наголосила Наталія Севостьянова.

Вона також повідомила, що новостворене ДП стане першою державною компанією, яке матиме незалежну Громадську раду, до якої увійдуть представники громадськості та міжнародних організацій. Вони займатимуться розробкою та затвердженням фінансового плану, а також проводитимуть моніторинг використання коштів.

«Вся інформація публікуватиметься на сайті, щоб журналісти і громадськість могли бачити, як витрачаються державні кошти. Керівника нового підприємства буде обрано на відкритому і прозорому конкурсі», - зауважила Наталія Севостьянова.

Як зазначив присутній на прес-конференції радник Міністра юстиції Ігор Алексєєв, раніше корупційні схеми, створені представниками минулої влади в Мін′юсті, призводили до суттєвих збитків державного бюджету. В цілому, через такі оборудки держава втратила більше 1,12 млрд грн.

«Колишнє керівництво Міністерства юстиції спільно з окремими приватними структурами створили систему, яка щорічно виводила з державного бюджету на рахунки приватних компаній в офшорах сотні мільйонів гривень», - зазначив радник Міністра юстиції.

Він розповів про 3 основні напрямки розкрадання державних коштів. Перший напрямок – закупівля електронних цифрових підписів у приватних компаній за завищеними цінами. За попередні роки така схема завдала державі збитків на 27 млн грн. Друга схема передбачала закупівлю бланків у приватних структур також за завищеними цінами. На цій схемі держава втратила 340 млн грн. Третя – найвагоміша корупційна схема – виплата роялті за використання програмного забезпечення. Держава за останні роки витратила на це близько 760 млн грн.

При цьому, згідно з даними дослідження Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, дане програмне забезпечення не відповідало ліцензійним договорам на розробку відповідних програмних продуктів. 

«Згідно з висновком, для прикладу, комп′ютерна програма «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно» не виконує функції, передбачені авторським ліцензійним договором, що зумовлює можливість зупинки дії реєстру та захисту інформації. Тобто, реєстр, який містить інформацію про всіх громадян, передбачав можливість стороннього втручання до цього реєстру», - наголосив Ігор Алексєєв. 

Олена Велика, яка виконує обов′язки гендиректора ДП «Національні інформаційні системи» до обрання керівника в ході прозорого конкурсу зауважила: порівняно з 2013 роком, не зважаючи на зміну курсу валюти, вартість щомісячної підтримки 1 користувача реєстру зменшилася майже вдвічі. Таким чином підприємство змогло зекономити 211 млн грн за рахунок спрощення процедур і відмови від корупційних схем.

«Загальна сума витрат, які ми плануємо на цей рік, становить 240 млн грн, що майже в 3 рази менше, ніж витрати попередніх підприємств, які займалися утриманням реєстрів», - сказала вона.

Вона також поінформувала присутніх, що Громадська рада при підприємстві збиратиметься не рідше 1 разу на квартал і звітуватиме перед суспільством про всі кроки компанії та всі її витрати.

Джерело: Міністерство юстиції

Рубрика: Держрегулювання/Підприємництво

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Підприємництво»