• Посилання скопійовано

Держдопомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію: кому та за яких умов?

Затверджено критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання

Держдопомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію: кому та за яких умов?

Розпорядженням КМУ від 31.01.2018 р. №36 затверджено критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання.

Ці критерії застосовуються Антимонопольним комітетом для проведення оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання під час прийняття рішення відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання".

 

Хто має право на таку допомогу?

До категорій отримувачів такої державної допомоги належать суб’єкти господарювання (незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, в тому числі суб’єкти малого та/або середнього підприємництва), що перебувають у скрутному становищі та:

  • провадять господарську діяльність у будь-якій сфері;
  • провадять господарську діяльність не менш як три роки з дня їх державної реєстрації;
  • виконали рішення Антимонопольного комітету про повернення незаконної державної допомоги, недопустимої для конкуренції (у разі наявності такого рішення), у порядку, передбаченому законодавством про державну допомогу;
  • не є резидентами та/або не перебувають під контролем резидентів держави-агресора стосовно України або до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону “Про санкції”;
  • не є отримувачами державної допомоги за іншими програмами державної допомоги, крім визначених цими критеріями.

Суб’єкти господарювання вважаються такими, що перебувають у скрутному становищі, якщо наявна хоча б одна з таких ознак:

- втрата суб’єктами господарювання більш як половини статутного капіталу через накопичені збитки чи з інших причин;

- обсяг зобов’язань суб’єктів господарювання (крім суб’єктів малого та/або середнього підприємництва) за останні два роки більш як у 7,5 раза перевищує обсяг власного капіталу;

- прибуток суб’єктів господарювання до оподаткування без вирахування відсотків за користування кредитами (позиками) та амортизації є меншим за витрати на сплату відсотків за кредитами (позиками) відповідного періоду;

- порушення щодо суб’єктів господарювання справи про банкрутство відповідно до законодавства про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом;

- кредитний рейтинг суб’єктів господарювання характеризується низькою та дуже низькою кредитоспроможністю порівняно з іншими українськими позичальниками або борговими інструментами згідно з Національною рейтинговою шкалою, затвердженою постановою КМУ від 26.04.2007 р. №665.

Стан фінансової і господарської діяльності визначатимуть за даними фінансової звітності суб’єктів господарювання.

 

Розмір допомоги на відновлення платоспроможності та строк її виплати

Державна допомога на відновлення платоспроможності надається з метою тимчасової підтримки поточної діяльності (ліквідності) суб’єктів господарювання, що перебувають у скрутному становищі, строком до 6-ти місяців.

Максимальний розмір державної допомоги на відновлення платоспроможності суб’єктів господарювання обмежується розміром державної допомоги, що необхідний для підтримки їх поточної діяльності (ліквідності), та розраховується надавачами державної допомоги за такою формулою:

(фінансовий результат від операційної діяльності t + амортизація t – 

(оборотний капітал t – оборотний капітал t-1))

___________________________________________________________,

2

де t — рік, що передує року надання державної допомоги;

t-1 — рік, що передує показнику t.

Формула застосовується тільки тоді, коли результат є від’ємним числом.

Формами державної допомоги на відновлення платоспроможності є кредити (позики), державні та місцеві гарантії виконання зобов’язань за кредитами (позиками).

Строк дії договору про надання кредиту (позики) та гарантії виконання зобов’язань за кредитами (позиками) (далі — гарантії) обмежується строком, на який надається державна допомога на відновлення платоспроможності.

Відсоткова ставка за користування кредитами (позиками) не може бути нижчою від облікової ставки, встановленої Національним банком на дату надання кредиту (позики).

Витратами, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги на відновлення платоспроможності, є витрати суб’єктів господарювання, пов’язані з підтриманням їх поточної діяльності на період, на який надається державна допомога на відновлення платоспроможності.

 

Розмір допомоги на реструктуризацію та строк її виплати

Державна допомога на реструктуризацію надається з метою забезпечення відновлення довгострокової рентабельності суб’єктів господарювання, в тому числі поліпшення фінансового стану, підвищення ліквідності та платоспроможності суб’єктів господарювання, шляхом, зокрема, здійснення організаційно-господарських, фінансово-економічних, правових, технічних чи інших заходів. Система заходів визначається надавачами за погодженням з Антимонопольним комітетом шляхом викладення їх у плані реструктуризації, який є обов’язковою складовою частиною програми державної допомоги на реструктуризацію.

Державна допомога на реструктуризацію надаватиметься у будь-якій формі, яка є доцільною та забезпечить відновлення довгострокової рентабельності суб’єктів господарювання.

Витратами, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги на реструктуризацію, є витрати, пов’язані з:

  • реорганізацією та оптимізацією діяльності суб’єктів господарювання, що передбачає відмову від збиткових видів діяльності;
  • фінансовою реструктуризацією, в тому числі списанням кредиторської заборгованості;
  • здійсненням інших заходів з реструктуризації відповідно до законодавства.

Максимальний розмір державної допомоги на реструктуризацію суб’єктів господарювання розраховується та обґрунтовується надавачами державної допомоги та обмежується мінімальним розміром державної допомоги, необхідної для здійснення реструктуризації.

Водночас він не може бути більше:

  • для суб’єктів малого підприємництва — 75% всіх витрат на реструктуризацію;
  • для суб’єктів середнього підприємництва — 60% всіх витрат на реструктуризацію;
  • для суб’єктів великого підприємництва — 50% всіх витрат на реструктуризацію.

Суб’єкти малого та/або середнього підприємництва, які перебувають у скрутному становищі, можуть отримувати державну допомогу на реструктуризацію з метою підтримки їх поточної діяльності (ліквідності) на період не більше 18 місяців. Для них розмір допомоги розраховується за окремою формулою.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: КМУ

Рубрика: Держрегулювання/Підприємництво

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Підприємництво»