• Посилання скопійовано

Законопроект про трансфертне ціноутворення після доопрацювання повинен бути якнайшвидше розглянутий у парламенті

Запровадження правил трансфертного ціноутворення накладає додаткове адміністративне навантаження як на підприємства, так і на органи доходів і зборів

Законопроект про трансфертне ціноутворення після доопрацювання повинен бути якнайшвидше розглянутий у парламенті

Асоціація платників податків України (АППУ) вважає, що запровадження найближчим часом контролю за рівнем цін під час здійснення зовнішньоекономічних операцій з резидентами країн з низьким рівнем оподаткування буде тільки на користь українській економіці. По-перше, це допоможе запобігти ухиленню від сплати значних сум податків, а, по-друге, допоможе встановити рівні конкурентні умови на ринку. 

Разом з тим, запровадження правил трансфертного ціноутворення накладає додаткове адміністративне навантаження як на підприємства, так і на органи доходів і зборів. Тому АППУ в черговий раз наголошує на необхідності дотримання балансу інтересів держави і платників податків.

Сам законопроект Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення (реєстраційний №2515) вимагає ще значного доопрацювання. 

У цілому його норми є жорсткішими порівняно із більшістю країн, які вже застосовують систему контролю за трансфертним ціноутворенням. У той же час, багато положень законопроекту викладені досить загально, і платникам податків незрозумілий механізм їх застосування. Тому, у першу чергу, слід вилучити або доопрацювати положення, які припускають неоднозначне тлумачення. 

Свого перегляду потребує норма, яка зобов’язує підприємців подавати до контролюючих органів разом із річним звітом копії первинних документів, пов’язаних із здійсненням контрольованих операцій. Це величезний обсяг інформації, а відтак –  додаткове навантаження і на бізнес, і на контролюючі органи. На нашу думку, такі копії доцільно подавати лише під час проведення перевірок.

Крім того, закон не запрацює, доки не будуть розроблені додаткові нормативні документи та методичні рекомендації для зрозумілого і прозорого визначення  звичайних цін за кожним із запропонованих методів.

Вимагає також економічного обґрунтування мінімальна сума контрольованих операцій у 50 мільйонів гривень, адже  за таких умов вимога подавати звіти поширюється на надто велику кількість підприємств.

На думку АППУ, після відповідного доопрацювання зазначений законопроект якнайшвидше має бути поданий на розгляд українського парламенту. Важливо також і запровадження перехідного періоду для контрольованих операцій, а також введення мораторію на накладення штрафів за порушення законодавчих норм терміном на 2 роки.

При продовженні роботи над законопроектом важливо використати накопичений світовий досвід, що допоможе уникнути системних помилок.

 

Джерело: Асоціація платників податків України

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»