• Посилання скопійовано

Зеленський пропонує встановити кримінальну відповідальність за незаконне збагачення

За набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, активів, вартість яких більш ніж на 12 тисяч н.м.д.г. (204 000 грн) перевищує її доходи, пропонується карати позбавленням волі на строк від 5 до 10 років. Це передбачено президентським законопроектом №10461

Зеленський пропонує встановити кримінальну відповідальність за незаконне збагачення

17 липня 2019 року Президент В. Зеленський зареєстрував у Раді проект Закону №10461 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо конфіскації незаконних активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і покарання за набуття таких активів".

 

Що пропонується?

1. Доповнити Кримінальний кодекс України положеннями, що встановлюють кримінальну відповідальність за набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування*, активів, вартість яких більш ніж на 12 000 н.м.д.г. (204 000 грн) перевищує її законні доходи. 

*Особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є особи, зазначені у п. 1 частини першої статті 3 Закону "Про запобігання корупції" (Президент, Голова ВРУ, Прем'єр-міністр, народні депутати тощо).

2. На законодавчому рівні вирішити питання щодо забезпечення належного функціонування інституту стягнення необґрунтованих активів  осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. У зв’язку з цим передбачається запровадження у Цивільному кодексі України окремої підстави припинення права власності, визначення видів активів, які можуть визнаватися необґрунтованими, та межу вартості таких активів (вартість, яка у п’ятсот і більше разів перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб).  

3. Уточнюється обов’язок доказування у справах такої категорії. Зокрема, визначається предмет доказування для позивача, що є гарантією захисту прав осіб, проти яких можуть бути подані відповідні позови. Положеннями законопроекту в частині запровадження процедури визнання активів необґрунтованими та їх стягнення пропонується закріпити класичний стандарт доказування – "перевага доказів" (preponderance of the evidence), який закріплює принцип рівності сторін.

За наслідками  визнання необґрунтованими активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і стягнення таких активів пропонується передбачити звільнення зазначених осіб із займаних посад.

Розгляд справ про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення у дохід держави пропонується віднести до юрисдикції Вищого антикорупційного суду, що, своєю чергою, буде гарантією неупередженого розгляду таких справ. 

Право на звернення до суду з відповідним позовом пропонується надати Національному антикорупційному бюро України за погодженням із прокурором Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (крім справ, де відповідачем є посадові особи Національного антикорупційного бюро України та прокурори Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. У таких випадках право на звернення з відповідним позовом пропонується надати прокурорам Генеральної прокуратури України за дорученням Генерального прокурора).

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування (крім пункту 4, який набере чинності з дня початку роботи Вищого антикорупційного суду).

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»