Finbalance розповідає, що глава парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев в інтерв’ю для «РБК-Україна» констатував, що нинішній законопроект про податкову амністію – «це скоріше пропозиція до обговорення, не остаточний варіант».
«Навесні ми вже його презентуємо у завершеному вигляді. Це перший крок податкової реформи. Серцевиною весняної податкової реформи буде реформа оподаткування доходів. Ми її називаємо мала податкова реформа. Що це таке? Посімейне декларування ПДФО, розширення вирахувань з ПДФО, податкова амністія, патент для першої групи єдиного податку, податок на виведений капітал і у самому кінці – загальне декларування», – зауважив нардеп.
За його словами, із загальним декларуванням не будуть запроваджуватися непрямі методи контролю за витратами громадян.
«Непрямі методи – найбільш ефективний спосіб контролю за платником податків. Однак є й інші методи, які ми вважаємо більш доцільними. Якщо платник податку отримує дохід і не декларує його, то існують стандартні методи, які давно застосовуються.
З непрямими методами легше. Можна запитати, наприклад, звідки у тебе ця машина. Непрямі методи вже застосовуються до чиновників. Але на громадян ми їх поширювати не будемо. У всякому разі, у період середньострокової перспективи. Ми навіть це не обговорюємо», – зазначив Д. Гетманцев, разом з тим додавши, що «нинішні методи контролю дозволяють і зараз відстежувати подібні речі» (коли номінально декларується «мінімалка»).
Глава фінкомітет ВР розповів, що в нього «особливе ставлення» до питання зарплат у конвертах:
«Я вніс законопроект про те, щоб зменшити штраф за неоформлення працівника, який зараз більше 120 тисяч гривень, до 8 тисяч гривень. Очевидно, що той метод, який зараз застосовується для такого жорсткого контролю, не працює. Я впевнений, що непрямі методи теж не будуть працювати. Питання зарплати у конвертах ми з вами не вирішимо адміністративно.
Це треба вирішувати спільними методами виведення економіки з «тіні». Зарплата у конвертах – це симптом всього іншого, що відбувається, наприклад, з ринком алкоголю, який наполовину в «тіні», ринком палива. Який ринок не візьми, немає нічого повністю в «білу». У нас все в «тіні». І зарплата в конвертах – це симптом цього всього. Це симптом, у тому числі, Трудового кодексу.
До чого зараз привели штрафи у 120 тисяч? Це величезні суми. У бізнесмена, якого оштрафували одне питання: дати хабар інспектору або залишити фірму. Він навіть судитися за цей штраф не буде. І тому при інспекції з питань праці створюються фірми, які беруть під «дах» за щомісячну оплату бізнесменів, і питань після цього ні у кого немає. Від штрафу має бути боляче, але не смертельно боляче», – зазначив глава фінкомітету ВР.
З приводу можливості зниження ставки ЄСВ та в цілому навантаження на фонд оплати праці він додав:
«Якщо ми з вами порівняємо наш ЄСВ з іншими європейськими країнами, побачимо, що навантаження на фонд оплати праці у нас менше середнього в Європі. Навіть якщо з Латвією порівнювати, у них соціальний внесок вище 30%.
З іншого боку, ми розуміємо, що сервіс, який дає Німеччина, Франція, Норвегія і та ж Латвія на сплачені податки – це інший сервіс, не той, який ми даємо. Але вирішувати це питання шляхом зменшення платежу до рівня нашого сервісу – неправильно. Рівень сервісу потрібно підтягувати.
У короткостроковій перспективі не буде [змінюватися навантаження]. Але ми хочемо поміняти. Це питання двох-трьох років. Зверніть увагу, у нас у минулому році вже були перебої з пенсіями. Пенсійний фонд наполовину фінансується з держбюджету. А ЄСВ це, по суті, вже податок. І тому звучать ідеї про об`єднання ПДФО та ЄСВ, у них майже збігаються бази. Їх потрібно привести до одного знаменника і об`єднати.
Що відбувалося останні п`ять років? Багато питань державної політики вирішувалися за рахунок пенсіонерів. Реальність така, що бабусі-пенсіонери палять свічки, що залишилися після радянських часів, економлячи на електриці. Це аморальна річ – пенсія 1564 гривні – яку суспільство не помічає. Але 1564 гривні – це менше прожиткового мінімуму. І ми говоримо зменшити ЄСВ?
Це питання потрібно вирішувати в комплексі. І якраз завдання Верховної ради і уряду знайти цей компроміс між державою, бізнесом і суспільством. Компроміс полягає в тому, що навантаження на фонд оплати праці треба підвищувати у відповідь на зростання економіки».
***
Читайте також: