• Посилання скопійовано

В Україні хочуть створити єдину систему публічних електронних реєстрів

В Україні хочуть створити єдину інтероперабельну систему публічних електронних реєстрів. Відповідний законопроект №2110 зареєстровано в ВРУ 10 вересня

В Україні хочуть створити єдину систему публічних електронних реєстрів

ЮРЛІГА розповідає, що відповідний законопроект №2110 «Про публічні електронні реєстри» н.д. М. Крячка, Р. Сохи, О. Федієнка, Є. Чернєва зареєстровано в Парламенті 10 вересня. 2 жовтня його було включено до порядку денного другої сесії ВР дев'ятого скликання.

Законопроект є рамковим і на основі єдиного термінологічного апарату визначає систему публічних електронних реєстрів, законодавчі вимоги до них.

Згідно з проектом систему публічних електронних реєстрів складатимуть:

  • базові державні реєстри (Єдиний державний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний земельний кадастр);
  • інші державні реєстри;
  • комунальні реєстри;
  • визначені законом реєстри саморегулівних організацій;
  • Реєстр реєстрів.

Реєстр публічних електронних реєстрів (Реєстр реєстрів) – державна інформаційно-комунікаційна система, призначена для реєстрації та обліку реєстрів, державних та інших обов'язкових для використання класифікаторів, а також інформаційних систем, які забезпечують їх функціонування та використовують інформацію з них.

Об'єктами публічних електронних реєстрів визначені:

  • фізичні особи та їх об'єднання, юридичні особи;
  • землі та земельні ділянки із розташованими на них об'єктами нерухомого майна;
  • окремі спеціальні статуси фізичних осіб та їх об'єднань, юридичних осіб;
  • сертифікати, ліцензії, декларації, повідомлення, дозволи, інші документи дозвільного характеру;
  • природні ресурси;
  • правові режими використання і забудови територій та окремих об'єктів;
  • рухоме майно, яке відповідно до закону є об'єктом державного обліку;
  • майнові та немайнові права, їх обмеження та обтяження;
  • нормативно-правові акти, нормативні акти та документи технічного характеру, судові рішення, виконавчі документи, довіреності;
  • інші, визначені в законопроекті та законами, на підставі яких створено відповідні реєстри, об'єкти.

Технічна взаємодія реєстрів передбачає їх технічну та технологічну здатність до обміну даними у режимі «електронний запит – електронна відповідь», взаємного пошуку та перегляду наявних даних, формування спільних масивів даних, документів та форм, автоматичного протоколювання усіх кроків та операцій зазначеної взаємодії за допомогою Системи електронної взаємодії.

Плата за послуги реєстрів, які повністю або частково складають процедуру надання адмінпослуг, справляється у вигляді адміністративного збору. У таких випадках законами, за якими створено реєстри, встановлюються:

  • випадки справляння адміністративного збору за надання послуг реєстрів та їх безоплатного надання;
  • розміри адміністративного збору за надання послуг реєстрів, які можуть диференціюватися залежно від способу та строків надання таких послуг;
  • випадки звільнення від сплати адміністративного збору;
  • випадки повернення адміністративного збору.

Плата за послуги реєстрів, які відповідно до закону повністю або частково не входять до складу процедур надання адмінпослуг, справляється на підставі договорів держателів та/або суб'єктів ведення реєстрів із відповідними користувачами (в тому числі із посередниками) у випадках, формах та розмірі, визначених відповідно до закону, за яким створено відповідні реєстри.

Передбачено, що в разі прийняття Закон набере чинності з 1 січня 2022 року, крім пункту щодо доручень Уряду, який набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування Закону.

Комітет ВР з питань цифрової трансформації розглянув на своєму засіданні 17 жовтня 2019 року проекти №2110 та №2110-1 і зауважив, що вони мають істотно різні предмети правового регулювання, термінологію та структуру. Комітет зазначає про недоцільність об'єднання зазначених законопроектів при їх доопрацюванні у другому читанні, оскільки вони вирішують різні завдання, мають принципово різний ступінь інтеграції з актами національного законодавства, через що, по суті, не є альтернативою один одному.

Комітет рекомендував Парламенту прийняти за основу проект №2110 «Про публічні електронні реєстри», а проект №2110-1 «Про основні засади упорядкування та розбудови національного інформаційно-комунікаційного простору» н.д. П. Фролова, Д. Монастирського за результатами розгляду у першому читанні відхилити.

ГНЕУ надало такий висновок щодо законопроекту №2110: за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб'єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Джерело: ЮРЛІГА

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»