30 вересня 2015 року набув чинності Закон України від 03.09.2015 №675-VIII «Про електронну комерцію». Докладніше >>>
У зв’язку з цим Державна регуляторна служба звернулась до органів ліцензування щодо необхідності врахування норм ЗУ «Про електронну комерцію» при затвердженні нових ліцензійних умов на відповідні види діяльності.
Закон визначає організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, встановлює порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем та визначає права і обов’язки учасників відносин у сфері електронної комерції.
Так, електронною комерцією, у розумінні зазначеного закону, є відносини, спрямовані на отримання прибутку, що виникають під час вчинення правочинів щодо набуття, зміни або припинення цивільних прав та обов’язків, здійснені дистанційно з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, внаслідок чого в учасників таких відносин виникають права та обов’язки майнового характеру.
Відтепер однією з норм закону передбачено, що електронний договір, укладений шляхом обміну електронними повідомленнями, прирівнюється до договору, укладеного в письмовій формі.
Крім того, частиною четвертою статті 5 Закону про електронну комерцію встановлено, що якщо для провадження діяльності з розповсюдження певних товарів, виконання робіт чи надання послуг законом передбачено обов’язковість отримання ліцензії або дозвільного документа, суб’єкт електронної комерції може здійснювати реалізацію таких товарів, робіт, послуг виключно з моменту отримання ліцензії або дозволу на провадження відповідного виду діяльності.
Одночасно пунктом 3 Прикінцевих положень до Закону про електронну комерцію Кабінету Міністрів України, зокрема, необхідно у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом затвердити ліцензійні умови провадження окремих видів господарської діяльності щодо реалізації товарів, виконання робіт чи надання послуг, що підлягають ліцензуванню, з урахуванням особливостей, пов’язаних з дистанційною формою провадження такої діяльності у сфері електронної комерції.