Послуга оформлення ліцензії з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення переведена в електронний формат. Про це повідомили представники Державної служби з надзвичайних ситуацій, Державного агентства з питань електронного урядування, проекту USAID/UK Aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах»/TAPAS, які разом працювали над впровадженням цього сервісу.
Це вже друга послуга у сфері протипожежної безпеки, що стала доступною в онлайн-режимі. Так, у лютому цього року запрацювала електронна послуга з подання декларації відповідності вимогам пожежної безпеки.
Обидва е-сервіси доступні на порталі електронних послуг ДСНС, а також – на оновленому Урядовому порталі у розділі «Електронні послуги».
Що змінилось?
Раніше для оформлення ліцензії заявник особисто відвідував офіс ДСНС у Києві або надсилав документи поштою, адже територіальні підрозділи служби такої послуги не надають. Необхідність робочих відряджень, збору пакета документів і складна форма заяви створювали чимало незручностей для представників бізнесу. Більш того, у разі допущення помилок при заповненні заяви весь пакет документів (а це – 6-10 паперів) слід було подавати знов.
Завдяки електронній послузі підприємець може дистанційно подати заяву за допомогою електронного цифрового підпису. Вона автоматично реєструється у системі та подається на розгляд співробітникові ДСНС. Після ухвалення рішення про видачу ліцензії відповідний наказ публікується на сайті служби та автоматично заноситься до електронного реєстру ліцензіатів.
Електронний формат послуги мінімізує вірогідність допущення помилок, адже містить інтерактивні підказки. На кожному етапі розгляду заяви підприємець отримує сповіщення на свою електронну пошту.
Окрім отримання ліцензії з протипожежної діяльності, підприємці можуть розширити, звузити або анулювати наявні ліцензії, а також повідомити про зміни даних у документах, на підставі яких було отримано ліцензію.
Запровадження Електронного реєстру ліцензіатів
На порталі електронних послуг ДСНС також запрацював відкритий електронний реєстр ліцензіатів. Він дозволяє за допомогою коду ЄДРПОУ чи ІПН знайти відомості про суб’єкта, який має ліцензію з протипожежної діяльності, та перевірити перелік робіт, на який її видано. Загалом є сім категорій таких робіт: від монтажу систем пожежогасіння – до послуг з експертної оцінки про відповідність об’єктів вимогам пожежної безпеки.
Наразі реєстр містить інформацію про 2 600 суб’єктів. Сервіс стане у нагоді тим підприємцям, які мають намір замовити відповідні послуги та хочуть перевірити, чи є в потенційного виконавця законні підстави для проведення таких робіт.
Варто наголосити, що запровадження реєстру – важливий крок для забезпечення протипожежного контролю над об’єктами з високим ступенем ризику. Адже при поданні пожежної декларації заявник має зазначати дані про компанію, яка проводила відповідні роботи. Запровадження відкритого реєстру ліцензіатів знижує вірогідність занесення до декларації неправдивих даних. Окрім цього, такий реєстр дозволить ДСНС збирати актуальну статистику щодо діяльності ліцензіатів та виявляти недоброчесних гравців на ринку.