Сьогодні, 23 лютого, Мінфін оприлюднив проект Закону України "Провнесення змін до Кодексу України проадміністративні правопорушення таЗакону України "Про державне регулюваннявидобутку, виробництва і використаннядорогоцінних металів і дорогоцінногокаміння та контроль за операціями зними" (завантажити).
У чому суть?
Як пояснюють в Мінфіні, у рамках проведення реформи державних контролюючих органів та дерегуляції господарської діяльності згідно з постановою Кабміну щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади було ліквідовано Державну пробірну службу України, яка виконувала функції з реалізації державної політики у сфері пробірного контролю та здійснювала контроль за додержанням вимог законодавства при здійсненні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням.
Згідно з постановою функції з реалізації державної політики у сфері державного пробірного контролю покладені на Мінфін, але без здійснення контрольно-наглядових функцій. Функції із захисту прав споживачів виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння покладені на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка є контрольно-наглядовим органом.
Окрім того, повноваження органів державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства при здійсненні операцій на ринку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння мають органи доходів і зборів та підрозділи Національної поліції.
Головна мета напрацьованого законопроекту - законодавчо забезпечити дерегуляцію господарської діяльності у сфері пробірного контролю та усунути надлишкові та дублюючі функції контролюючих органів у цій сфері.
Що пропонується?
Законопроект, зокрема:
1) Врегульовуються повноваження органів контролю за операціями з дорогоцінними металами і дорогоцінним каміння.
2) Посилює відповідальність суб’єктів господарювання за порушення вимог законодавства у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Так, за роздрібну або оптову торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма, передбачено штраф від 500 до 1000 н.м.д.г. з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.
За здійснення операцій з дорогоцінними металами, дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення та напівдорогоцінним камінням без обов'язкової реєстрації в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного пробірного контролю, законопроектом передбачено накладення штрафу на керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності або ФОП, які здійснюють операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, від 100 до 500 н.м.д.г.
3) Уточнено функції Мінфіну як органу, на який покладено реалізацію державної політики у сфері державного пробірного контролю, із виключенням повноважень щодо здійснення ним контрольно-наглядових функцій.
Що це дає?
1) Законодавчо врегульовує повноваження Мінфіну у зв’язку із ліквідацією Державної пробірної служби.
2) Створює умови для лібералізації операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням шляхом відміни адміністративної відповідальності за порушення норм використання, втрат дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, норм повернення брухту і відходів, неналежне ведення спеціального обліку, зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, оскільки це є відповідальністю самих власників майна чи органів управління суб’єктів державної власності.
3) Сприяє посиленню захисту прав громадян як споживачів виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння – торгівля виробами, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма, тягне за собою штраф з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.
Що далі?
Після погодження із заінтересованими державними органами та публічного обговорення Мінфін направить законопроект на розгляд Кабміну і потім відповідно до Верховної Ради.
Пропозиції та ініціативи до законопроекту можна надсилати на електронну пошту: epeti@minfin.gov.ua