• Посилання скопійовано

Врегульовуються повноваження органів контролю за операціями з дорогоцінними металами/камінням

Мінфін оприлюднив законопроект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними»

Врегульовуються повноваження органів контролю за операціями з дорогоцінними металами/камінням

Сьогодні, 23 лютого, Мінфін оприлюднив проект Закону України "Провнесення змін до Кодексу України проадміністративні правопорушення таЗакону України "Про державне регулюваннявидобутку, виробництва і використаннядорогоцінних металів і дорогоцінногокаміння та контроль за операціями зними" (завантажити).

 

У чому суть?

Як пояснюють в Мінфіні, у рамках проведення реформи державних контролюючих органів та дерегуляції господарської діяльності згідно з постановою Кабміну щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади було ліквідовано Державну пробірну службу України, яка виконувала функції з реалізації державної політики у сфері пробірного контролю та здійснювала контроль за додержанням вимог законодавства при здійсненні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням.

Згідно з постановою функції з реалізації державної політики у сфері державного пробірного контролю покладені на Мінфін, але без здійснення контрольно-наглядових функцій. Функції із захисту прав споживачів виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння покладені на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка є контрольно-наглядовим органом.

Окрім того, повноваження органів державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства при здійсненні операцій на ринку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння мають органи доходів і зборів та підрозділи Національної поліції.

Головна мета напрацьованого законопроекту - законодавчо забезпечити дерегуляцію господарської діяльності у сфері пробірного контролю та усунути надлишкові та дублюючі функції контролюючих органів у цій сфері.

 

Що пропонується?

Законопроект, зокрема:

1) Врегульовуються повноваження органів контролю за операціями з дорогоцінними металами і дорогоцінним каміння.

2) Посилює відповідальність суб’єктів господарювання за порушення вимог законодавства у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.

Так, за роздрібну або оптову торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма,  передбачено штраф від 500 до 1000 н.м.д.г. з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.

За здійснення операцій з дорогоцінними металами, дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення та напівдорогоцінним камінням без обов'язкової реєстрації в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного пробірного контролю, законопроектом передбачено накладення штрафу на керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності або ФОП, які здійснюють операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, від 100 до 500 н.м.д.г

3) Уточнено функції Мінфіну як органу, на який покладено реалізацію державної політики у сфері державного пробірного контролю, із виключенням повноважень щодо здійснення ним контрольно-наглядових функцій.

 

Що це дає?

1) Законодавчо врегульовує повноваження Мінфіну у зв’язку із ліквідацією Державної пробірної служби.

2) Створює умови для лібералізації операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням шляхом відміни адміністративної відповідальності за порушення норм використання, втрат дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, норм повернення брухту і відходів, неналежне ведення спеціального обліку, зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, оскільки це є відповідальністю самих власників майна чи органів управління суб’єктів державної власності.

3) Сприяє посиленню захисту прав громадян як споживачів виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння – торгівля виробами, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма, тягне за собою штраф з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.

 

Що далі?

Після погодження із заінтересованими державними органами та публічного обговорення Мінфін направить законопроект на розгляд Кабміну і потім відповідно до Верховної Ради.

Пропозиції та ініціативи до законопроекту можна надсилати на електронну пошту: epeti@minfin.gov.ua

Джерело: Міністерство фінансів України

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»