
Граничним терміном для сканування паперових трудових книжок є 10 червня 2026 року
Як електронна трудова книжка замінила паперові? Чи обов’язково зараз вести паперову трудову книжку? Як провести сканування паперових трудових книжок та передачу даних до ПФУ? Що робити із паперовою трудовою книжкою після сканування? Про все це читайте у статті:
«Сканування паперових трудових книжок: залишилося вже менше року!».
На сайті ВРУ зареєстровано законопроєкт №14257 від 27.11.2025 щодо подовження строку оцифрування трудових книжок. Його автором є народний депутат депутатської групи «Відновлення України» – Валерій Гнатенко.
У пояснювальній записці до законопроєкту №14257 наголошено, що станом на 2025 рік залишається значна кількість трудових книжок, які ще не були оцифровані.
В умовах збройної агресії російської федерації проти України процес оцифрування зазнав суттєвих ускладнень.
Частина роботодавців втратила доступ до архівів або зазнала пошкодження матеріальних носіїв інформації.
До того ж підприємства на тимчасово окупованих і деокупованих територіях втратили можливість здійснювати повноцінну кадрову роботу.
Багато установ перебувають у стані релокації або призупинили діяльність через воєнні дії.
Працівники, які змінили місце проживання, не завжди мають змогу передати оригінали трудових книжок.
Через всі ці ситуації автори законопроєкту №14257 вважають за необхідне продовжити строк внесення відомостей до електронного реєстру.
Що передбачає законопроєкт?
Пропонується в прикінцевих та перехідних положень Закону №1217 уточнити, що включення ПФУ до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом строку дії воєнного стану в Україні та три роки після його припинення чи скасування, на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із Мінсоцполітики.
Які наслідки для роботодавців?
Зауважимо, що наразі цією нормою встановлено, що протягом 5 років після 10.06.2021 відбуватиметься включення Пенсійним фондом до реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою. Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис.
Тобто процес сканування паперових трудових книжок мав би завершитися до 10 червня 2026 року.
Але у разі підтримання нардепами законопроєкту №14257 у роботодавців та працівників зʼявиться додатковий час для сканування трудових книжок.
Про подальшу долю законопроєкту поговоримо, як тільки його розгляне Комітет ВРУ з соцполітики. Якщо він рекомендуватиме ВРУ його підтримати та нардепи підуть на це, тільки після цього він отримує статус Закону.
***
Читайте також: