Нагадаємо, що нещодавно члени комітету з питань екологічної політики та природокористування розглянули вже доопрацьований проект Закону «Про запобігання, зменшення та контроль забруднення, що виникає в результаті промислової діяльності» (№4167) та ухвалили рішення рекомендувати ВРУ прийняти його у першому читанні за основу (про це ми писали тут).
У оновленому законопроекті допрацьовано визначення термінів «викид», «забруднення», «інтегрований дозвіл». Уточнено конструкції «може надавати», «значних змін», термін «громадськість», до яких були питання у першій редакції законопроекту. Доопрацьовано назви статей відповідно до їх змісту та зауважень ГНЕУ.
Однак, не зважаючи на доопрацювання і рекомендацію членів комітету, на пленарному засіданні Верховна Рада цей законопроект не підтримала та направила його для підготовки для повторного першого читання.
При цьому, як зазначається на сайті федерації роботодавців України, ФРУ вже неодноразово зверталась до Президента України, Голови Верховної Ради, Уряду, фракцій політичних сил у Верховній Раді України з пропозиціями не підтримувати цей законопроект та врахувати пропозиції бізнесу.
Зокрема, найбільш важливі зауваження бізнесу до законопроекту №4167:
- критично недостатні строки переходу на найкращі доступні технології та методи управління забрудненням (НДТМ);
- механізм визначення НДТМ передбачає пряму імплементацію європейських норм, без врахування реального стану української промисловості;
- відсутність будь-якої підтримки держави для запровадження НДТМ (промисловості не пропонується жодної компенсації витрат на оновлення технологій і навіть доступу до вигідного довгострокового кредитування тощо);
- відсутність прозорої процедури і вичерпного переліку підстав для відмови у видачі, анулювання, зупинення інтегрованого дозволу на роботу із джерелами забруднення.
***
Читайте також: