Верховною Радою України прийнято за основу проєкт Закону №5094 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами».
Метою законопроекту є створення сприятливих правових умов для покращення благоустрою населених пунктів та їх підприємницького середовища, утвердження прозорих суспільних відносин, збалансування інтересів суб’єктів господарювання, органів влади та громадян шляхом комплексного законодавчого врегулювання питань, пов’язаних з розміщенням зовнішньої реклами.
Проектом передбачається забезпечити:
- гармонізацію та узгодження норм законодавства у сфері розміщення зовнішньої реклами;
- створення правових механізмів планомірного розміщення засобів зовнішньої реклами на територіях населених пунктів та їх адаптацію до міського середовища;
- запровадження єдиного законодавчого порядку та врегулювання комплексної процедури видачі (відмови у видачі, анулювання, переоформлення, продовження строку дії) дозволів на розміщення зовнішньої реклами, справляння плати за користування місцями розміщення зовнішньої реклами, демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій;
- збалансований розподіл повноважень з регулювання розміщення зовнішньої реклами та здійснення дозвільно-погоджувальних функцій між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Для суттєвого оновлення регулювання та деталізації порядку розміщення зовнішньої реклами положеннями законопроекту передбачається внести системні поправки та доповнення до статей 1, 5, 8, 9, 12, 16, 17, 18, 26, 29 Закону України «Про рекламу»; цей Закон пропонується також доповнити новим Розділом ІІ-1 «Розміщення зовнішньої реклами» (статті 20-1, 20-2, 20-3, 20-4, 20-5, 20-6).
Ці законодавчі новели стосуються: уточнення термінів «зовнішня реклама», «внутрішня реклама», визначення терміну «реклама на транспортних засобах»; встановлення чітких критеріїв і вимог щодо ідентифікації реклами та її розмежування із засобами ідентифікації місця здійснення господарської або професійної діяльності особи; визначення ознак інформації, яка відображається на вивісці (табличці) як засобові ідентифікації місця здійснення діяльності; визначення особливостей і чітких вимог щодо розміщення соціальної реклами розповсюджувачами зовнішньої реклами; уточнення та розширення переліку вимог і обмежень щодо розміщення зовнішньої реклами, зокрема, встановлення обґрунтованих і чітких заборон щодо її розміщення; урегулювання порядку розміщення реклами на транспортних засобах; визначення комплексного законодавчого порядку розміщення зовнішньої реклами, повноважень органів місцевого самоврядування та органів державної влади щодо здійснення контролю за додержанням законодавства про рекламу; визначення та розширення прав громадських об’єднань, об’єднань підприємств у галузі реклами.