• Посилання скопійовано

Дитяче харчування в Україні приводиться у відповідність до вимог ЄС: прийнято законопроєкт

30 червня ВРУ прийняла за основу проєкт Закону №4554 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства України у сфері дитячого харчування у відповідність до вимог законодавства ЄС»

Дитяче харчування в Україні приводиться у відповідність до вимог ЄС: прийнято законопроєкт

Верховною Радою України прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства України у сфері дитячого харчування у відповідність до вимог законодавства ЄС» (проект Закону зареєстровано за №4554).

Метою законопроекту є приведення законодавства України у сфері виробництва та обігу дитячого харчування до вимог законодавства ЄС.

Законопроектом передбачено:

внести зміни до статті 61 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», узгодивши її норму із законодавством про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів;

доповнити Закони України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»«Про рекламу» положеннями, якими визначаються вимоги до харчових продуктів, призначених для годування дітей від 0 до 3 років. Зокрема:

а) зміни до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» стосуються:

  • термінів, за допомогою яких продукти дитячого харчування класифікуються за своїм призначенням і складом;
  • спеціальних вимог до дитячого харчування;
  • визначення повноважень центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я, щодо затвердження окремих показників якості харчових продуктів, низки вимог до конкретних видів харчових продуктів, призначених для дитячого харчування, для спеціальних медичних цілей та для контролю ваги, порядку надсилання компетентному органу повідомлення про намір введення в обіг або ввезення на митну територію України цих харчових продуктів;
  • визначення повноважень центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, щодо затвердження окремих показників якості харчових продуктів;

б) зміни до Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» стосуються:

  • необхідності врахування при підготовці щорічного плану державного контролю відомостей, що містяться у повідомленнях операторів ринку про намір введення в обіг або ввезення на митну територію України дитячого харчування, харчових продуктів для спеціальних медичних цілей та харчових продуктів для контролю ваги;
  • визначення розміру санкцій у вигляді штрафу за порушення вимог законодавства в сфері безпечності та якості дитячого харчування;

в) зміни до Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» стосуються:

  • визначення переліку обов’язкової додаткової інформації про дитяче харчування, яка повинна надаватися споживачам на додаток до загального переліку обов’язкової інформації, визначеного для всіх харчових продуктів;
  • встановлення заборони зазначення в маркуванні дитячих сумішей початкових та дитячих сумішей для подальшого годування написів «без глютену», «з дуже низьким вмістом глютену», «підходить для осіб з непереносимістю глютену», «підходить для осіб, хворих на целіакію» «спеціально розроблено для осіб з непереносимістю глютену», «спеціально розроблено для осіб, хворих на целіакію», адже застосування інгредієнтів з вмістом глютену для таких харчових продуктів заборонено і зазначені написи можуть вводити споживачів в оману;

г) зміни до Закону України «Про рекламу» стосуються:

  • заборони реклами дитячих сумішей початкових та дитячих сумішей для подальшого годування з чітко визначеними винятками, яка має на меті зменшення впливу виробників дитячого харчування на рішення матерів про припинення годування грудьми;
  • визначення розміру санкцій у вигляді штрафу за порушення у сфері реклами дитячих сумішей початкових та дитячих сумішей для подальшого годування;

3) визнати таким, що втратив чинність, Закон України «Про дитяче харчування».

Як передбачено текстом законопроєкта, розміщеним на сайті ВРУ, цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування (після підписання Президентом України), та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності.

Джерело: Верховна Рада України

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»