Кабінет Міністрів затвердив розроблену Мін’юстом постанову щодо покращення якості адміністративних послуг, у тому числі онлайн, та вдосконалення процедури реєстрації речових прав на нерухоме майно.
«На сьогодні одним із основних векторів політики держави залишається діджиталізація адміністративних послуг та питання захищеності інформації, що обробляється в Єдиних та Державних реєстрах. З огляду на це як держава, так і споживачі адміністративних послуг зацікавлені в належній верифікації осіб, що звертаються для проведення реєстраційних дій. Відтак, і виникла необхідність внесення змін до Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно з метою забезпечення ефективності механізмів перевірки суб'єктів речового права при проведенні державної реєстрації речових прав на нерухоме майно», – повідомив заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.
Так, затвердженою постановою Уряду запроваджується інформаційна взаємодія з єдиними та державними реєстрами, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Мін'юсту, і автоматична перевірка та внесення до ДРРП відомостей про ідентифікованого суб’єкта речового права, обтяження на підставі відомостей, отриманих з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Серед інших основних змін, внесених до Порядку ведення ДРРП та Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень:
- відображення в ДРРП ціни нерухомого майна, встановленої у договорі (у разі набуття права власності на нерухоме майно за відплатним договором). Якщо за договором набувається право власності на кілька земельних ділянок та/або об'єктів будівництва – відомості про ціну кожного із таких об'єктів вносяться до ДРРП відповідно до визначеної в такому договорі ціни кожного із об'єктів;
- не застосовування норми щодо обов'язкової наявності відомостей про технічну інвентаризацію закінченого будівництвом об'єкта під час проведення державної реєстрації права власності на житло за заявами, поданими в електронній формі, у разі коли таку державну реєстрацію проведено до 1 січня 2013 року відповідно до законодавства, що діяло на момент його виникнення;
- присвоєння адреси закінченим будівництвом об'єктам, що є складовою частиною будинку, будівлі, споруди.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!