КМУ на черговому засіданні 11 березня прийняв Постанову N249 щодо зміни до п. 41-4 Постанови N1236. Цією нормою встановлено порядок розрахунку цін на пальне під час карантину.
Середня вартість бензину та дизпалива для граничних цін буде визначатися по-новому
Зокрема, в оновленому порядку розрахунку середньої вартості пального збільшено ціну логістики та доплату до котирування у Північно-західній Європі. Нова формула буде застосовуватися тільки після того, як ВРУ проголосує за зниження податків
Так от для стабілізації цін на пальне під час війни Уряд ввів нове визначення середньої вартості пального. Так, вартість 1 літра дизельного палива ULSD 10 ppm та бензинів автомобільних GASOLINE 10 ppm визначається Міністерством економіки на підставі розрахунків Нафтогазу, проведених з урахуванням відповідних даних міжнародного інформаційного агентства Platts CIF NWE за попередні 10 днів, розрахункових коефіцієнтів 0,825 та 0,745 кілограма на літр відповідно, витрат на зовнішнє логістичне забезпечення у сумі 50 доларів США/тонну та інших витрат, передбачених зовнішньоекономічним договором (контрактом) у сумі 150 доларів США/тонну, сум митних платежів (акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) та податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) та щоденного офіційного курсу іноземної валюти, встановленого Національним банком у відповідному періоді.
При цьому дати подання таких розрахунків до Мінекономіки залишаються незмінними. Так, Нафтогаз подає щомісяця до 1, 11 і 21 числа Міністерству економіки зазначені розрахунків.
Зауважимо, що граничні розміри націнок також не змінюються, як наразі вони й далі будуть становити в межах 5 грн для бензину та 7 грн - для дизпалива.
Але ці правила почнуть діяти одночасно із законом України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування нафтопродуктів та палив моторних щодо оподаткування нафтопродуктів та палив моторних.
Про появу відповідного законопроєкту ми писали тут.
Коментар міністра економіки
На своїй сторінці у Фейсбук міністр економіки наголосила, що у новій формулі буде враховуватися максимальна дозволена ціна пального на заправках. Зокрема збільшено ціну логістики та доплату до котирування у Північно-західній Європі (NWE).
За її словами, це дозволить мережам АЗС включати в розрахунок ті додаткові витрати, що виникли після переорієнтації постачання з білорусі та рф на західний кордон України (Польщу, Румунію, Угорщину).
Збільшення формули дає економічний стимул мережам завозити більше пального (по формулі розрахунку, яка була адекватною до війни, зараз везти нафтопродукти мережам не вигідно). Але без зміни ставок ПДВ та акцизу, що передбачено законопроєктом, таке рішення призвело би до зростання ціни, чого Уряд допустити не може, адже пальне є соціально важливим товаром. Саме тому ці зміни почнуть діяти не одразу, а тільки разом з законом.
Тому ми сьогодні ухвалили ще одне рішення - подали для ухвалення Верховною Радою законопроект, що скасовує акциз на пальне та знижує ставку ПДВ з 20% до 7%. Це суттєво зменшує розмір податків, які раніше становили більше половини ціни.
Обидва рішення наберуть чинності одночасно.
Нову формулу будемо застосовувати, як тільки Верховна Рада проголосує за зниження податків. В результаті мережі завезуть більше пального, а ціна не зросте.
Аналогічне рішення по податках вже раніше було ухвалене у Польщі та інших країнах ЄС.
Ми будемо й надалі уважно стежити за ситуацією на світовому ринку пального і відкоригуємо ціну логістики та розмір доплати до котирування (премію), як тільки вони зменшаться.
Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.
Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.
на мiсяць безкоштовно!Спробувати