• Посилання скопійовано

Фінмоніторинг для політично значущих осіб: підписано закон

ВРУ 17 жовтня прийняла в цілому законопроєкт №9269-д про фінмоніторинг для PEP (публічних осіб). Це одна з вимог МВФ і найбільш проблемний пункт з усіх. 26 жовтня Президент підписав відповідний Закон

Фінмоніторинг для політично значущих осіб: підписано закон

Мінфін розповів, що Верховна Рада прийняла у другому читанні зміни до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо політично значущих осіб. Підтримали закон 276 народних депутатів.

Прийняття законопроєкту №9269-д є умовою вступу України до Європейського Союзу та отримання фінансової допомоги від МВФ.

26 жовтня Закон №3419 було підписано Президентом. Про це йдеться в картці законопроєкту. Але тексту Закону поки що немає.

Відповідно до стандартів ЄС та Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (Financial Action Task Force - FATF) під час визначення статусу публічного діяча не слід встановлювати проміжок часу, після завершення якого особа має бути автоматично позбавлена такого статусу.

Норми прийнятого закону, крім скасування трирічного обмеження для статусу публічного діяча, передбачають застосування ризик-орієнтованого підходу під час визначення обсягу та тривалості заходів фінансового моніторингу, які необхідно вживати стосовно таких діячів.

Водночас нормами законопроєкту передбачено:

  • що через 12 місяців після звільнення PEPа («Politically Exposed Persons», «політично значуща особа») з посади, банки та інші фінансові установи мають переглянути його ризик. У разі якщо фінансові операції, що проводилися такою особою протягом цього часу, становили низький ризик, та якщо така особа не несе ризик, властивий PEP, суб’єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) не зобов’язані вживати на постійній основі поглиблений моніторинг ділових відносин з ним (тобто встановлювати джерела статків такої особи та джерела коштів для її операцій);
  • обов'язок  СПФМ надати протягом п'яти робочих днів клієнту-PEP письмові пояснення з обґрунтуванням причини відмови у здійсненні фінансових операцій або встановленні ділових відносин.
  • обов'язок національного PEP після припинення виконання ним визначних публічних функцій повідомляти банку на його запит про виконання (припинення виконання) таких функцій;
  • встановлення штрафу СПФМ у розмірі до 100 тис. неоподаткованих мінімумів (1,7 млн грн) за неналежне застосування ризик-орієнтованого підходу до PEP, тобто за зловживання с жорстким фінмоніторингом стосовно PEP - присвоєння не обґрунтованого рівня ризику, безпідставна відмова від проведення фінансових операцій.

Реалізація норм акта позитивно вплине на подальші рішення міжнародних партнерів щодо заявки України на членство в Європейському Союзі та виділення фінансової підтримки Україні.

Джерело: Міністерство фінансів України

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»