Головна Усі новини Держрегулювання ЗЕД

Спільний транзит та авторизовані економоператори: зміни для ЗЕД від ВРУ

Сьогодні, 12 вересня, прийнято законопроекти №1048 (у першому читанні) та №1082 (в цілому)

За повідомленням ВРУ, 12 вересня на ранковому засіданні ВРУ серед інших законопроектів було прийнято:

  • в цілому законопроект №1082 «Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи». За нього проголосували 333 нардепи;
  • у першому читанні законопроект №1048 «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань функціонування авторизованих економічних операторів». Його підтримали 332 нардепи.

Як пояснюють у Мінфіні, законопроект №1048 запроваджує дієвий механізм інституту АЕО в Україні аналогічний тому, що функціонує в ЄС, з перспективою подальшого взаємного визнання, що передбачено статтею 80 Угоди про асоціацію. Майбутнє визнання статусу АЕО митними органами країн ЄС забезпечить участь українських АЕО у формуванні так званих безпечних ланцюгів постачання товарів, надасть суттєві спрощення при здійсненні митних формальностей для відповідального бізнесу, підвищить їхню конкурентоспроможність на зовнішньому та внутрішньому ринках.Програма АЕО є інструментом для підвищення ефективності ведення бізнесу.

Щодо законопроекту №1082, то його розроблено на виконання Угоди про асоціацію між Україною і ЄС. Він є об’єктом наших зобов’язань в рамках програми макрофінансової допомоги ЄС - зазначає Мінфін. 

Законопроект запроваджує в українському законодавстві положення Конвенції про процедуру спільного транзиту. 

Процедура приєднання до цієї Конвенції є нестандартною для країн-претендентів. Для цього спочатку необхідно запровадити та використовувати протягом щонайменше одного року положення цієї Конвенції та відповідний ІТ продукт в межах території України. Лише після цього Україна зможе отримати офіційне запрошення для приєднання до Конвенції. 

Приєднання до Конвенції та використання системи NCTS дасть можливість Україні: 

  1. Запровадити обмін митною інформацією з 35 країнами в режимі реального часу (наразі обмін інформацією налагоджений лише з 11 країнами світу і лише в обмеженому обсязі); 
  2. Отримувати інформацію для переміщення товарів транзитом та остаточну митну інформацію з різних джерел (а саме: від перевізників та імпортерів/експортерів); 
  3. Використовувати єдину митну декларацію для переміщення товарів від країни-відправлення до країни-призначення через треті країни в межах Договірних сторін Конвенції за єдиними правилами.  Наприклад, для переміщення товарів з України до Німеччини або з Туреччини до України буде оформлятися одна транзитна декларація за єдиними правилами. Така декларація буде прийматися митними органами всіх країн, через які прямуватиме вантаж (Туреччина, Німеччина, Польща, Україна тощо). 
  4. Запровадити спеціальні транзитні спрощення (авторизований вантажовідправник/вантажоодержувач, самостійне накладання пломб, спрощене декларування);
  5. Запровадити прості та рівні умови для фінансових гарантів;
  6. Запровадити новий продукт на ринку фінансових послуг – загальну фінансову гарантію.
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / ЗЕД
Теги:
Митниця , Законопроекти , ЗЕД , Декларація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?