• Посилання скопійовано

Мінфін удосконалить процедуру повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань

Оприлюднено проект змін до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань

Мінфін удосконалить процедуру повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань

28 грудня 2017 року Міністерство фінансів оприлюднило проект наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань» (завантажити).

Нагадаємо, що цей Порядок затверджений наказом Мінфіну від 15.12.2015 року № 1146.

На сьогодні умовами повернення платникам помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання є:

- повне погашення наявного податкового боргу;

- подання заяви у довільній формі на повернення сум грошового зобов’язання протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.У заяві платник має зазначити напрям перерахування коштів, а саме:

  • на поточний рахунок платника податків в установі банку;
  • на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи контролю, незалежно від виду бюджету;
  • повернення у готівковій формі коштів за чеком, якщо платник податків не має рахунку в банку.
  • готівкою з рахунків банків, якщо платник податків не має рахунку в установі банку;
  • поштовим переказом через підприємства поштового зв’язку;
  • для подальших розрахунків як авансові платежі (передоплата) або грошову заставу.

Механізм повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання полягає в тому, що орган ДФС не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення коштів із державного бюджету та не пізніше ніж за дев’ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платником податків заяви при поверненні коштів із місцевого бюджету. За платежами, належними місцевим бюджетам, та платежам, що підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами відповідні висновки погоджує місцевий фінансовий орган. Потім орган ДФС подає висновок для виконання територіальному органові Державної казначейської служби України. Такий орган на підставі отриманого висновку протягом п’яти робочих днів повертає помилково та/або надміру сплачений податок платнику. 

 

Чому виникла необхідність внесення змін до Порядку?

Як зазначено в аналізі регуляторного акту, необхідність внесення змін до чинного наказу зумовлена внесенням змін до ПКУ на підставі Закону № 1797-VIII  та до Бюджетного кодексу України на підставі Закону № 1789.

Перша проблема, що потребує врегулювання - це оновлена редакція п. 43.4 ПКУ. Передбачено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів:

- на поточний рахунок платника податків в установі банку;

- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;

- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Крім того, статтю 43 ПКУ доповнено пунктом 43.41, відповідно до якого у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в СЕА ПДВ у порядку, визначеному п. 200-1.5 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

При цьому, пунктом 200-1.5 ПКУ передбачається перерахування коштів до державного бюджету з рахунку платника у СЕА ПДВ у сумі податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають сплаті за наслідками звітного податкового періоду, відповідно до п. 200-1.6 ПКУ.

Враховуючи викладене та на виконання пункту 43.41 ПКУ, надміру сплачені податкові зобов’язання з ПДВ, що підлягали сплаті за наслідками звітних податкових періодів та перераховані до бюджету відповідно до пункту 200-1.6 ПКУ з рахунка платника податку у СЕА ПДВ, підлягають поверненню виключно на рахунок такого платника у СЕА ПДВ.

У разі відсутності рахунка у СЕА ПДВ на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів, вказане повернення таких надміру сплачених зобов’язань здійснюється шляхом перерахування коштів на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Податкові зобов’язання з ПДВ, надміру сплачені до бюджету за умов, не пов’язаних з виконанням пункту 200-1.6 ПКУ, підлягають поверненню відповідно до пункту 43.4 ПКУ.

Друга проблема, що потребує врегулювання - це недосконала процедура повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів населених пунктів Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень.

Третя проблема – висновок про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, оформлений неналежним чином, спричиняє затримки при поверненні коштів.

 

Що пропонується?

1) Забезпечити можливість повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в СЕА ПДВ у порядку, визначеному п. 200-1.5 ПКУ. Такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

2) Удосконалити процедуру повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів населених пунктів Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень.

 

Передбачається, що цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

Зауваження та пропозиції стосовно змісту регуляторного акта та аналізу його регуляторного впливу можна надавати у письмовій та електронній формі протягом місяця з дня публікації цього оголошення за наступними адресами:

- Міністерство фінансів України, вул. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008, e-mail: rusina@minfin.gov.ua.

- Державна фіскальна служба України, Львівська пл., 8, м. Київ, 04053,   е-mail: i.shevchuk@sfs.gov.ua.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Міністерство фінансів України

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»