В Україні вперше проведено незалежну оцінку процесу адміністрування податків TADAT (the Tax Administration Diagnostic Assessment Tool) за методологією розробленою МВФ, Світового банку, Єврокомісії та країн ЄС. Про це повідомляє прес-служба Мінфіну.
У чому суть?
TADAT (the Tax Administration Diagnostic Assessment Tool) - інструмент для проведення об'єктивної, стандартизованої оцінки ефективності системи адміністрування податків в країні. В Україні діагностика проводилась з 12 до 26 лютого 2018 року.
У звіті TADAT визначено такі переваги і недоліки процесу адміністрування податків в Україні:
Переваги
- Сформовані всі умови для своєчасної подання звітності;
- Забезпечено всі умови для своєчасної сплати податків;
- У ДФС сформовано незалежний підрозділ для вирішення податкових оскаржень;
- Податкові органи діють відповідно до результатів податкових спорів;
- Податкові органи регулярно публікують плани та результати своєї діяльності.
Недоліки
- Немає комплексного плану щодо підвищення рівня добровільної сплати податків;
- Недостатньо заходів для допомоги платникам в уникненні помилок у звітності та обмежений контроль за їх виявленням;
- Методологія оцінки податкових ризиків є застарілою та не відповідає сучасним стандартам;
- Занадто високий рівень накопичених податкових боргів;
- Відсутніcть систематичного аналізу податкового розриву (tax gap);
- Відсутній процес автоматизованого обміну інформацією податкових з банками та фінустановами.
Повну версію звіту TADAT англійською мовою можете завантажити тут>>
«Ще два роки тому ми почали перемовини з Єврокомісією щодо необхідності проведення незалежного оцінювання адміністрування податків в Україні, а сьогодні вже маємо результат. Отримані дані ми включаємо у План дій з реформи ДФС. Його подаватимемо на розгляд Кабміну, як тільки узгодимо всі деталі з основними стейкхолдерами. Нарешті сформується спільнe бачeння комплексної реформи ДФС» - сказав Міністр фінансів Олександр Данилюк.
Що далі?
Результати оцінки TADAT, розроблена Концепція реформи ДФС та План дій з реформи податкових та митниці мають бути узгоджені між основними учасниками процесу та подані на розгляд Кабміну. Після цього починається повноцінний процес комплексної реформи ДФС.