Рівні та прогнозовані правила гри в країні – запорука розвитку бізнесу, економіки країни, залучення інвестицій. Водночас, коли правила гри щоразу змінюються, про питання збалансованості та економічного відновлення навряд можна говорити, якою б прогресивною не здавалась урядова Стратегія 2030. Зазначає ЕВА.
На початку червня у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт №5600, який стосується змін податкового законодавства країни. Спільнота, ще до реєстрації законопроєкту, отримала документ у робочому порядку та надала свої пропозиції, що саме варто змінити, аби законопроєкт покращував податкове регулювання, а не наніс суттєвої шкоди бізнесу, який і так працює та сплачує податки до бюджету країни.
Водночас, із зареєстрованої та опублікованої версії ми бачимо, що буквально кілька пропозицій бізнесу було враховано.
Проте, це є лише невелика частина коментарів, які пропонував врахувати бізнес. Крім того, йшлося про недопущення: обмеження права великих платників податків на використання накопичених збитків минулих років, регулювання кількості тютюнових виробів в точках, збільшення ставки акцизного податку на алкогольні напої та зміни алгоритму його розрахунку, тощо. Водночас, серед пропонованих змін були і ініціативи в частині адміністрування податків та зборів. А саме, недопущення: тимчасового обмеження права керівника платника податків на виїзд за межі України у разі непогашення у встановлені строки податкового боргу, скорочення граничних термінів реєстрації платниками податків ПДВ податкової накладної та/або розрахунку коригування до неї, зменшення строку на включення податкової накладної до складу податкового кредиту з 1095 днів до 180 днів з дати виникнення податкового зобов’язання, тощо. Детальні пропозиції за лінком.
Водночас, варто зауважити, що проєкт Закону не проходив громадського обговорення, не узгоджувався з усіма найбільшими бізнес-асоціаціями України. Крім того, викликає занепокоєння, що в котрий раз Уряд пропонує внести зміни до Податкового кодексу України, які можуть призвести до порушення принципу стабільності податкового законодавства.
Окремо важливо наголосити, що постійні непередбачувані зміни до податкового законодавства без встановлення достатнього перехідного періоду негативно впливає й на інвестиційну привабливість України з огляду на довгострокове бюджетне планування у компаніях.
За попередньою інформацією, 16 червня даний законопроєкт буде обговорюватись в Комітеті ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики. Тож Європейська Бізнес Асоціація закликає не приймати даний документ навіть в першому читанні, а відхилити його повністю. Натомість вже є один зареєстрований альтернативний Проект Закону 5600-1, який зараз вивчається бізнесом. Сподіваємось, що серед альтернативних проектів закону знайдеться хоча б один, який враховує інтереси бізнесу та держави.
***
Читайте також:
- Варіант №3 податкової реформи: ще один альтернативний законопроєкт
- Податкова реформа-2021: зареєстровано альтернативний законопроєкт
- У бізнеса є численні зауваження до урядового податкового законопроєкту
- Зміни до податкового законодавства: презентація від Мінфіну
- Законопроєкт щодо податкової реформи-2021 вже на сайті ВРУ