21 грудня 2021 року в «Голосі Україні» №244 офіційно опубліковано Закон від 30.11.2021 р. №1914-XI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень". Переглянути його можна тут>>
Закон набере чинності з 01.01.2022 р., але окремі норми почнуть діяти з 22 грудня (наступного дня після його офіційного опублікування), а деякі з 1 березня або навіть з 1 липня 2022 року. Є в ньому і норми, які починають діяти заднім числом – це зміни до Закону №1618 , які починають діяти з дати набрання чинності цим законом (з 21.11.2021 р.).
Ми вже почали аналізувати цей закон і найближчим часом докладно розкажемо, які зміни він нам приніс. Стежте за оновленням новин!
Загальний перелік узгоджених змін до ІІ читання без врахування правок за новою таблицею ми наводили у цій новині, а також ще раніше ось тут.
Загалом цим Законом удосконалено положення ПКУ у частині, що стосується, зокрема, загальних питань адміністрування податків, податків на прибуток підприємств, доходів фізичних осіб, доданої вартості, акцизного та екологічного податків, рентної плати, плати за землю, умов перебування на спрощеній системі оподаткування.
Зокрема, в частині адміністрування податків:
- врегульовані процесуальні питання щодо права контролюючого органу на звернення до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи, зокрема:
- встановлено як підставу для звернення контролюючого органу до суду несплату платником податків протягом 240 днів податкового боргу;
- визначено підстави для скасування такої заборони: окрім погашення боргу додано зміну керівника боржника, або у разі початку судових процедур у справах про банкрутство стосовно такого боржника;
- передбачено ведення Реєстру керівників платників податків-боржників для оперативного отримання відповідної інформації платниками податків;
- чітко прописано процедуру прийняття судом відповідного рішення, у тому числі передбачено право на апеляційне та касаційне оскарження такого рішення.
Законом передбачено також право контролюючого органу щодо надсилання запитів у випадку виявлення фактів, що можуть свідчать про потенційне порушення із обгрунтуванням таких фактів, а також обмежено правом платника податків не надавати інформацію та документи, якщо така інформація документи вже була надана контролюючого органу у минулому.
З метою більш ефективного адміністрування місцевих податків на контролюючий орган покладено обов’язок розкриття інформації органам місцевого самоврядування також і про фізичних осіб боржників (зараз розкривається інформація лише щодо юридичних). Уточнено в профільному законодавстві, що надання інформації про боржників фізичних осіб органам місцевого самоврядування не вважається поширенням персональних даних та розголошенням конфіденційної інформації.
Також передбачено, що контролюючий орган має права на погашення податкового боргу через інкасо у разі наявності заборгованості держави перед платником, з різниці перевищення суми податкового боргу такого платника податків та суми непогашеного зобов’язання держави перед платником податків.
Законом надано право:
- як платнику податків, так і контролюючому органу під час перевірок відкрито здійснювати звукозапис, фото-, відео- фіксацію та відповідно використовувати такі записи як підставу для висновків акту перевірки;
- платникам надавати дозвіл податковим органам про розголошення через електронний кабінет про себе інформації третім особам, в обсязі, визначеному платником податків.
Крім того, уточнено вимоги до ППР в частині детального розрахунку суми податкових зобов’язань, податкового боргу.
Докладніше про зміни в частині кожного податку (за законопроєктом!) читайте тут.
***
Читайте також:
- Нові обов’язки при застосуванні РРО: вивчаємо новації за Законом №1914 (законопроєкт 5600)
- Єдиний податок – 2022: аналіз Закону №1914
- Підписання законопроєкту №5600 заблоковано: зареєстровано вже 23 проєкти постанов ВРУ
- Увага! ВРУ прийняла у ІІ читанні законопроєкт №5600: що чекає платників податків у 2022 році?
- Як зміниться законопроєкт №5600 до другого читання: перші результати доопрацювання
- Законопроєкт №5600 не про підвищення податків, а про податкові прогалини та ліквідацію невмотивованих пільг, – Гетманцев
- Бізнес та експерти закликають виправити ключові негативні норми законопроєкту №5600
- Законопроєкт про податкову реформу треба серйозно доопрацювати, – Разумков
- Податкова реформа-2021: урядовий законопроєкт прийнято в першому читанні