• Посилання скопійовано

Єдиний зарплатний податок та заборона роботи ФОПів ІІІ групи з юрособами: новація від Гетманцева

За позицією Гетманцева, фізособам-підприємцям на третій групі єдиного податку заборонять виконувати функції найманих робітників у компаніях під виглядом надання послуг. Це має статися паралельно із впровадженням єдиного зарплатного податку

Єдиний зарплатний податок та заборона роботи ФОПів ІІІ групи з юрособами: новація від Гетманцева

Фізособам-підприємцям на третій групі єдиного податку заборонять виконувати функції найманих робітників у компаніях під виглядом надання послуг. Це має статися паралельно зі запровадженням запланованої на 2023 рік податкової реформи, яка передбачає об'єднання податків із зарплати та зниження їх сумарної ефективної ставки. Таку позицію висловив у коментарі UBR.ua голова комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Запропонована ним реформа щодо об'єднання прибуткового податку, ЄСВ та військового збору зі зниженням їх сумарної ефективної ставки має на меті детінізацію ринку праці за рахунок зняття зайвого навантаження з бізнесу.

Проте через поширення в Україні схеми за фактичним наймом ФОП третьої групи під виглядом укладання цивільно-правового договору на надання послуг бізнес навряд чи почне офіційно працевлаштовувати працівників.

Реформа ризикує провалитися через те, що за ФОП роботодавець може сплачувати 5% єдиного податку та мінімальне ЄСВ – підсумкові витрати підприємців при використанні такої схеми у будь-якому разі будуть нижчими, ніж у разі сплати зарплатних податків навіть за зниженою ставкою.

Попередньо йдеться про її зменшення з 34% до 30% першого року реформи, а потім до 25% протягом наступних п'яти років, - каже Гетманцев.

Тому глава податкового комітету висловив переконання, що схема зі залученням ФОП третьої групи як найманих працівників має бути "прикрита".

Прийняти необхідні законодавчі зміни Гетманцев розраховує у 2022 році, щоб об'єднаний податок запрацював із 2023 року.

Водночас зараз влада остаточно не визначилася з умовами новації. Зокрема, дискусії ведуться щодо ставки єдиного податку та джерел компенсації для держбюджету, який може втратити частину доходу після реформи.

Але владі необхідно поквапитися з розробкою та впровадженням проєкту Закону, якщо вони хочуть, щоб реформа була запущена у 2023 році, - пояснив головний юрист ЮК Winner Максим Багнюк. Річ у тім, що зміни до Податкового кодексу не можуть бути внесені пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року, в якому нові правила та ставки почнуть діяти. Їх також заборонено міняти упродовж бюджетного року.

"З огляду на цю норму парламенту з метою адміністрування нового податку з 1 січня 2023 року необхідно внести зміни до законодавства до 1 серпня 2022 року, що малоймовірно", - пояснив Багнюк.

***

Читайте також:

***

Джерело: UBR

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»