За працівниками, які несуть службу в територіальній обороні України, зберігається місце роботи, посада і середній заробіток, незалежно від форми власності підприємства. Повідомляє Головне управління ДПС в Івано-Франківській області.
При відправленні працівника на військову службу роботодавець повинен видати наказ про увільнення працівника від роботи на час мобілізації та збереження на цей час посади та середньої зарплати. Також за роботодавцем залишається обов’язок щодо нарахування та сплати податків за такого найманого працівника (ПДФО за ставкою 18 відсотків, військовий збір – 1,5 відсотків) та ЄСВ.
Однак, згідно з Законом України від 15.03.2022 №2120-IX з 1 березня 2022 року “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період воєнного стану” мають право не сплачувати єдиний внесок за мобілізованих працівників підприємці-роботодавці – платники єдиного податку II –III груп, юридичні особи, які належать до III групи. Рішення про сплату чи несплату ЄСВ у такому випадку роботодавець приймає самостійно. Суми ЄСВ, нараховані, але не сплачені таким роботодавцем, сплачуються за рахунок державного бюджету.
Відшкодуванню сплачені кошти з ЄСВ не підлягають.
***
Читайте також:
- Які трудові права мають військовослужбовці та учасники тероборони?
- Працівник пішов в тероборону: що за ним зберігається?
А найбільша спільнота бухгалтерів в Україні – у нашій групі на Facebook