Податківці у своєму роз'ясненні з піткатегорії 112.05 «ЗІР» наголосили, що виконання нормативної грошової оцінки землі здійснюється на підставі рішення місевого органу влади або договору, який укладається заінтересованими особами. Це передбачено ст. 15 Закону №1378.
Окремо вони зупинилися на правилах затвердження технічної документації. Зокрема, за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація (ч. 1 ст. 20 Закону №1378).
Вона затверджується відповідним місцевим органом влади. Це відбувається протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації (ч. 1 ст. 23 Закону №1378).
І ось ці витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки платниками подаються до контролюючого органу в рамках виконання норм п. 286.2 ПКУ.
У вищезгаданому роз'ясненні податківці згоджуються, що у разі отримання протягом року нової довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки платник зобов’язаний уточнити показники декларації з плати за землю з дати набрання чинності затвердженого уповноваженим органом відповідного рішення щодо виконаної нормативної грошової оцінки.
Тож, як ми вже зазначали у нашій аналітиці, тільки у разі затвердження місцевою владою витягів у платника плати за землю з'являється обов'язок його подавати та коригувати свої податкові зобов'язання в залежності від дати набрання чинності рішення.
***
Читайте також: