
29 січня 2016 року у ВРУ зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення умов для своєчасного та належного відшкодування сум податку на додану вартість» №3848.
Головним завданням законопроекту є створення передумов для зменшення і поступового погашення заборгованості держави з відшкодування ПДВ та в подальшому забезпечення своєчасного здійснення такого відшкодування.
Враховуючи, що питання відкриття рахунків Казначейством та порядок здійснення операцій з бюджетними коштами, зокрема тими, що надходять від сплати ПДВ, відноситься до сфери регулювання Бюджетного кодексу, законопроектом пропонується внести ряд змін, якими передбачається:
1) Внесення до Бюджетного кодексу положення щодо віднесення до доходів Державного бюджету України лише різниці між податковими зобов'язаннями, і видатками на відшкодування ПДВ та виключення з нього норми щодо відображення планових і звітних показників щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість з від'ємним значенням;
2) Впровадження окремого казначейського рахунку для адміністрування ПДВ та закріплення порядку його функціонування. Зокрема, Казначейство повинно відкрити у Нацбанку окремий казначейський рахунок для адміністрування податку на додану вартість (кореспондентський рахунок, аналогічний з єдиним казначейським рахунком), на якому консолідуватимуться:
- кошти, зараховані платниками податку на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ;
- суми ПДВ, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;
- кошти, перераховані органами Казначейства з рахунків в СЕА ПДВ на рахунок для сплати до бюджету ПДВ.
На рахунку для сплати до бюджету ПДВ, власне, і відбуватиметься постійне сальдування, тобто щоденне відшкодування сум ПДВ платникам податку та подальше перерахування коштів, що залишилися після виконання таких зобов’язань, на єдиний казначейський рахунок у дохід Державного бюджету України;
3) Здійснення перерахування коштів, що обліковуються на рахунку для сплати до бюджету ПДВ у розмірі різниці між сумою надходжень податку на додану вартість та сумами його бюджетного відшкодування;
4) Щоденне офіційне оприлюднення на сайті Казначейства даних щодо:
- заявлених до відшкодування та виплачених/невиплачених сум ПДВ;
- загальної суми коштів, зарахованої платниками податку на казначейський рахунок для адміністрування податку на додану вартість;
- залишку коштів на казначейському рахунку для адміністрування податку на додану вартість;
- загальної суми коштів, що перераховані на єдиний казначейський рахунок з рахунка для сплати податку;
5) Перерахування на єдиний казначейський рахунок позитивного залишку коштів рахунку для сплати податку лише у випадку відсутності станом на 16.00 операційного дня невиконаних бюджетних зобов'язань з відшкодування суми податку на додану вартість.