Як відомо, одним із методів, які використовуються постачальниками для просування товарів на ринку, є сплата мотиваційних виплат (премій, бонусів, інших заохочень) на користь третіх осіб (організацій, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут (дистриб'ютори), які є винагородою за досягнення певних економічних показників третіми особами (дистриб'юторами) у межах своєї основної діяльності та сприяють пожвавленню збуту товарів постачальника, стимулюють просування товарів у каналах дистрибуції.
Оскільки мотиваційні та стимулюючі виплати (премії, бонуси, інші заохочення), які сплачуються офіційним дистриб'ютором (постачальником продукції (робіт, послуг)), зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів, спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі витрати відносяться до маркетингових послуг.
У листі від 03.08.2017 р. №1465/ІПК/04-36-12-01-16 ДФС у Дніпропетровській області зазначила, що при наданні продавцем винагороди (бонусу) покупцю у зв'язку з досягненням певних обсягів постачання товарів, придбаних у такого продавця, об'єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а мотиваційні та стимулюючі виплати, своєю чергою, є компенсацією вартості таких послуг.
Таким чином, у покупця при отриманні мотиваційних виплат (бонусів) від продавця у зв'язку з досягненням певних обсягів постачання товарів, придбаних у такого продавця, виникають ПЗ з ПДВ на суму отриманих мотиваційних виплат (бонусів).
Аналогічна позиція ДФС викладена на ресурсі "ЗІР" в підкатегорії 101.04.
При складанні податкової накладної на операції з отримання мотиваційних виплат (бонусів) у зв'язку з досягненням певних обсягів постачання товарів, в гр. 3.3 "Код послуги згідно з ДКПП" необхідно зазначати код маркетингових послуг.
***
Читайте також:
Товари в обмін на накопичені покупцем бонуси: як оподатковувати