ДФСУ у листі від 05.10.2017 р. №2141/6/99-99-12-03-02-15/ІПК нагадує, що Законом №1797-VIII з 01.01.2017 р. повністю змінено механізм відшкодування ПДВ та концепцію його адміністрування. Зокрема, в частині бюджетного відшкодування ПДВ запроваджено:
- єдиний Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування на підставі реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування платникам податку, які відповідають та які не відповідають критеріям, визначених п. 200.19 ПКУ (у редакції, що діяла до 1 січня 2017 року) .
- Тимчасовий реєстр заяв, поданих до 1 лютого 2016 року, за якими станом на 1 січня 2017 року суми ПДВ не відшкодовано з бюджету у порядку, визначеному статтею 200 ПКУ.
Відшкодування узгоджених сум ПДВ, зазначених у єдиному реєстрі заяв та Тимчасовому реєстрі заяв здійснюється в хронологічному порядку відповідно до черговості надходження заяв про повернення таких сум бюджетного відшкодування ПДВ в межах сум, визначених законом про держбюджет на відповідний рік. Розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ між Тимчасовим реєстром та Реєстром заяв здійснюється Кабінетом Міністрів України.
Порядок ведення Реєстру заяв затверджено постановою №26. Детальніше>>
Відповідно до цієї постанови Мінфін забезпечує автоматичну обробку інформації ДФС та Держказначейства щодо даних Реєстру заяв та його щоденне оприлюднення на своєму веб-порталі.
Починаючи з квітня 2017 року, відповідно до ПКУ та постанови №26, ДФС надає Мінфіну необхідну інформацію для формування та оприлюднення Реєстру заяв.
Так, порядок взаємодії Мінфіну, ДФСУ та Держказначейства визначено наказом МФУ від 03.03.2017 р. №326. Докладніше про нього читайте тут>>
Щодо Тимчасового реєстру, то згідно з п. 56 підрозділу 2 розділу XX ПКУ до 1 лютого 2017 року ДФС мала сформувати Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, які були подані до 1 лютого 2016 року і за якими станом на 1 січня 2017 року суми ПДВ не відшкодовані з бюджету. Про це ми розповідали тут>>
Але на сьогодні чинним законодавством не передбачено механізм відшкодування сум ПДВ, включених до Тимчасового реєстру, та структуру такого реєстру.
Проте ДФС та Мінфін спільно працюють над внесенням змін до нормативно-правових актів з метою узгодження єдиного механізму відшкодування ПДВ за заявами, які були внесені до Тимчасового реєстру відповідно до п. 56 підрозд. 2 розділу XX "Перехідні положення" ПКУ.
Нагадаємо, що нещодавно Мінфін оприлюднив законопроект, яким запропоновано заяви, щодо яких станом на 1 лютого 2017 року не закінчені процедури адміністративного або судового оскарження, та які не були внесені до Тимчасового реєстру, вносити до такого реєстру після закінчення такої процедури. Про це тут>>