Головна Усі новини Оподаткування ПДВ

Позитивна податкова історія. Що це таке і чому це важливо?

Уже завтра, 22 березня, має запрацювати система моніторингу реєстрації ПН/РК . Одним зі шляхів уникнення блокування ПН/РК є наявність у платника ПДВ позитивної податкової історії. Як вона визначатиметься, – дізнаємося з проекту, оприлюдненого ДФСУ

Як ми повідомляли, 20 березня ДФСУ на офіційному сайті оприлюднила проект Переліку показників та коефіцієнтів, що визначають позитивну податкову історію платника податку. Переглянути його можна тут>>

Звертаємо увагу, що цей Перелік ще повинен погодити Мінфін*. Згідно з п. 10 Постанови КМУ №117, це має відбутися у дводенний термін. Тільки після цього, з дати такого затвердження (і, звісно, оприлюднення) цей проект набере чинності.

Отже, часу у податківців та Мінфіну небагато – треба вкластися у поточні кілька днів. Втім, скоріш за все, це вже формальності. Адже цей проект слід ще реалізувати в життя – втілити в програмне забезпечення, яке здійснюватиме моніторинг реєстрації ПН/РК.

Як повідомляли податківці на сайті ДФСУ (а ми про це писали тут), для цього проводитимуться технологічні та регламентні роботи в автоматизованих системах ДФС.

У зв’язку з цим о 23:00 20 березня тимчасово припинено роботу ЄРПН та деяких електронних сервісів для платників ПДВ в ІТС «Електронний кабінет». Функціонування ЄРПН та електронних сервісів буде відновлено після завершення технічних робіт, але не пізніше 10:00 22 березня 2018 року. Тобто якраз до початку робити системи моніторингу (блокування). І блокувати почнуть саме за новими правилами.

Наразі одним із шляхів уникнення блокування є відповідність платника ПДВ показникам позитивної податкової історії.

___________

*UPD 22.03.2018 р. Мінфін уже погодив критерії для системи ризиків, напрацьовані ДФС. Більше тут>>

 

Позитивна податкова історія як захист від блокування ПН/РК

Якщо за результатами моніторингу ПН/РК відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (про які далі), але платник податку має позитивну податкову історію, реєстрація такої ПН/РК не зупиняється. Хоча, якщо такого платника податку самого визнають ризикованим, то позитивна податкова історія не допоможе, про це ми писали тут. Та це буде лише у виключних випадках, на підставі рішення комісії ДФСУ. 

Що таке позитивна податкова історія? Наявність її у платника ПДВ визначається відповідно до встановлених ДФСУ показників та критеріїв:

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

1) Обсяг постачання (визначений за ЄРПН) не перевищує 150 тис. грн на одного покупця-платника ПДВ протягом місяця.

Зверніть увагу: йдеться не про суму ПДВ, зазначену в зареєстрованих ПН/РК, а саме про обсяг постачання (тобто про вартість товарів/послуг, зазначених в них). Така вартість визначатиметься протягом місяця (йдеться про календарний місяць, на нашу думку) в розрізі контрагентів – покупців, які мають статус платників ПДВ. Сподіваємося, що з великою точністю та персоніфіковано, а не в середньому.

2) Обсяг постачання в ПН/РК, які не надаються покупцю, становить понад 50% загального обсягу постачання в платника ПДВ за останні 6 місяців.

І знову, місяці (на нашу думку) будуть враховуватися календарні, а обсяг постачання та співвідношення визначатиметься податківцями за даними ЄРПН (а не за фактичними даними про господарську діяльність платника податку).

3) Обсяг придбання і постачання одного виду товару/послуги у платника ПДВ перевищує 50% обсягу постачання такого платника за останні 6 місяців.

Ось тут поки що розуміння немає. З одного боку, є гранична межа – 50% загальної вартості постачання товарів за 6 календарних місяців. З іншого – показник, який має перевищувати цю межу. Але як він визначатиметься? Чи, дійсно, і за постачанням, і за покупками платника? Можливо, що це помилка в проекті, адже той самий обсяг в ньому має назву «товари/послуги, що постачаються (виготовляються) платником податку». Для виробників цю умову взагалі складно виконати, адже визначатимуться обсяги, як і раніше, в розрізі кодів УКТ ЗЕД і ДКПП, а в них «на вході» одні коди, а на виході – зовсім інші. Тобто для них, як і раніше, захистом від блокування будуть Таблиці з типовими операціями, про які ми писали тут.

4) Обсяг постачання товару/послуги з однаковим кодом УКТ ЗЕД (ДКПП) протягом будь-яких 4-х з шести останніх місяців становить 20% від загального обсягу постачання.

Зверніть увагу: хоч в проекті й говориться, що це постачання «на постійній основі», недостатньо буде досягнути цього показника один раз. Він розраховуватиметься щомісяця. А отже, може щомісяця змінюватися.

5) Залишкова вартість ОЗ (!) за даними декларації з податку на прибуток на кінець звітного періоду становить більше 1 млн грн.

Цей показник братиметься з останньої поданої декларації, однак за однієї умови: з 01.01.2017 р. керівник та засновники платника ПДВ не змінювалися! Тож, щоб мати позитивну податкову історію і щоб ваші ПН/РК не блокувалися, не затримуйте подання декларації з податку на прибуток!

6) Наявність власних або орендованих земельних ділянок понад 200 га включно. Якщо це орендовані земельні ділянки комунальної або державної власності, то площа має бути не менш за 0,5 га (станом на 01.01.2018 р.) і така наявність має бути задекларована до 20.02.2018 р.

Отже, якщо ви претендуєте на позитивну податкову історію, не порушуйте строки подання і декларації про плату за землю (звісно, якщо ви маєте її подавати).

7) Сплата ЄСВ на одного працівника має перевищувати 1,5 мінімального страхового внеску (в 2018 році - 1228,59 грн, у 2017 році було 1056 грн) за останні 12 місяців.

Місяці враховуватимуться календарні. Дані будуть братися податківцями із щомісячного Звіту з ЄСВ (додаток 4). Втім, оскільки в проекті говориться про «сплату», то не виключено, що аналізуватимуться не лише нараховані, а й сплачені суми ЄСВ. Але враховуватиметься цей показник до позитивної податкової історії лише за однієї умови: з 01.01.2017 р. керівник та засновники платника ПДВ не змінювалися!

8) І останній показник (вже без додаткових умов). Сплата ЄСВ та податків і зборів (крім ПДВ при імпорті товарів) становить понад 5 млн грн у попередньому звітному році.

На жаль, наразі невідомо, чи треба для того, щоб податкова історія вважалася позитивною, щоб було досягнено усіх зазначених вище показників. Оскільки їх багато, сподіваємося, що і одного буде достатньо. Втім, в проекті про це не сказано, тож чекатимемо на остаточну версію цього документу і роз’яснень від податківців.

Нагадаємо, які ПН та РК не будуть блокуватися за зміненими критеріями.

 

Які ПН/РК не блокуватимуть?

Про це ми вже писали раніше, читайте тутЦе:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі ПН/РК, становить менше 500 тисяч гривень та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників ПДВ;

3) одночасно значення показників D та P мають такі розміри: D>0,03, Р<Рм×1,4, де:

D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S – загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК, сум ЄСВ та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, яка зазначена платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;

P – сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;

Рм – найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у ПН/РК, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.

Як бачимо, за першими двома ознаками різниці з попередніми, встановленими наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567, немає. А ось третя ознака трохи змінилася. Адже раніше необхідний розмір показника D був 0,05 (а за оновленою ознакою він дорівнює 0,03). До того ж, це значення показника D тепер буде обраховуватися ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа і стає доступним платнику в електронному кабінеті.

Доступ до повного тексту матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо Ви вже зареєстровані на нашому сайті - будь ласка, авторизуйтесь.

Якщо поки що ні - зареєструйтесь прямо зараз: це просто, не вимагає Ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Що ще дає реєстрація?

Автор:
Бикова Ганна
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
ПДВ , Податкова накладна , Блокування ПН/РК

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 24

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?