ДФС у Запорізькій області у листі від 05.05.2017 р. №64/ІПК/08-01-12-04-11 нагадує, що постановою КМУ від 12.04.2017 р. №254 були внесені зміни до Порядку виплати компенсації за мобілізованих працівників (далі - Порядок №105).
Зокрема, у п. 1 зазначено, що цей Порядок визначає механізм виплати компенсації за 2014 - 2015 роки підприємствам, установам, організаціям, фермерським господарствам, сільськогосподарським виробничим кооперативам незалежно від підпорядкування і форми власності та фізособам - підприємцям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв'язку з прийняттям на військову службу за контрактом (далі - працівники), за рахунок і в межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті за програмою "Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за 2014 - 2015 роки".
Оскільки у 2014 році був відсутній порядок компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, суми виплаченої середньої заробітної плати робітникам, які перебували у трудових відносинах з платником податку і проходили військову службу за призовом під час мобілізації, враховувались у складі відповідних витрат платниками при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток (залежно від того, де використовувалась праця таких фізосіб - у складі витрат, що формують собівартість реалізованих товарів (робіт, послуг), адміністративних витрат або витрат на збут).
Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, у редакції, чинній з 01.01.2017 р., об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Таким чином, податкові зобов'язання з податку на прибуток визначаються виходячи з бухгалтерського фінансового результату, відкоригованого на різниці, сформовані відповідно до положень ПКУ.
Тому у разі отримання компенсації виплат мобілізованих працівників платник податку при визначенні фінансового результату до оподаткування враховує суму такої компенсації згідно з правилами бухобліку.
Разом з тим при формуванні резерву сумнівних боргів виникають різниці у порядку, визначеному п. 139.2 ПКУ.
Відповідно до пп. 139.2.1 ПКУ фінансовий результат до оподаткування збільшується:
- на суму витрат на формування резерву сумнівних боргів відповідно до НП(С)БО або МСФЗ;
- на суму витрат від списання дебіторської заборгованості понад суму резерву сумнівних боргів.
Згідно з пп. 139.2.2 ПКУ фінансовий результат до оподаткування зменшується:
- на суму коригування (зменшення) резерву сумнівних боргів, на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до НП(С)БО або МСФЗ;
- на суму списаної дебіторської заборгованості (у тому числі за рахунок створеного резерву сумнівних боргів), яка відповідає ознакам, визначеним пп. 14.1.11 ПКУ.