Це – чотирнадцятий з початку року (і сорок п'ятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому.
З моменту написання попередньої розсилки минуло майже два тижні, і нам є про що розповісти.
Сьогодні ми:
- дізнаємося, що О. Власова звільнили з посади в.о. голови ДФС, а на його місце призначили Д. Гутенка;
- проінформуємо, що ПФУ відбиратиме на перевірки за новими критеріями;
- розкажемо, як Мінсоцполітики боротиметься з недобросовісними роботодавцями;
- наведемо кількість перевірок ДФС за І півріччя 2019 року та розмір застосованих штрафів за результатами їх проведення;
- наголосимо: щоб податківці не знімали витрати при перевірках, потрібно ретельно перевіряти контрагентів.
Гарного Вам читання!
***
Уряд звільнив Власова з посади в.о. голови ДФС та назначив на його місце Гутенка
17 липня Уряд звільнив Олександра Власова з посади в.о. голови Державної фіскальної служби України.
«Як ви знаєте, в. о. голови ДФС О. Власов написав заяву на звільнення. З понеділка це звільнення буде реалізовано – сьогодні рішення схвалено», - сказав Прем'єр-міністр Володимир Гройсман під час засідання Кабміну.
За його словами, оскільки Власов був главою ліквідаційної комісії ДФС, то тепер ці обов'язки Кабмін поклав на директора одного з департаментів служби.
З 23 липня 2019 року виконання обов’язків голови ДФС було покладено на директора департаменту таргетингу та управління митними ризиками Дениса Гутенка. Тож саме він має зайнятися ліквідацією ДФС. Про це ми писали тут.
Знайомимося з новими критеріями відбору для перевірок ПФУ
17 липня на черговому засіданні Уряд затвердив постанову №632. Згідно з нею до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження госпдіяльності у сфері загальнообов’язкового держпенсійного страхування, належать:
- дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;
- кількість позапланових заходів державного нагляду (контролю), проведених щодо суб’єкта господарювання протягом останніх трьох років, що передують плановому періоду, з підстав, передбачених абзацами третім, п’ятим, сьомим, дев’ятим частини першої статті 6 Закону №877, за результатами яких виявлено порушення.
Про це та про те, що відноситься до ризиків настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності та як ПФУ буде відносити суб’єктів господарювання до високого, середнього або незначного ступеня ризику, ми докладно розповідали тут.
Аби не сплачувати штрафи - перевіряйте своїх контрагентів!
Одному з підприємств чернігівські податківці донарахували при перевірці 1 млн грн. За результатами перевірки виявилося, що підприємство проводило «операції» з придбання товарно-матеріальних цінностей та робіт/послуг, походження яких не встановлено та реальність яких нічим не підтверджена.
Такі висновки зроблені податківцями на підставі аналізу первинних документів, наявність яких не може бути єдиною підставою для формування податкового кредиту.
В своєму роз’ясненні чернігівські податківці наголосили, що взаємовідносини з «сумнівними» контрагентами, які не мають трудових ресурсів, матеріального-технічного забезпечення та не спроможні самостійно виконати взяті на себе зобов’язання, існують лише для легалізації товарно-матеріальних цінностей невідомого походження та робіт/послуг, виконавців яких неможливо встановити. Отже, не дають права на віднесення їх до операцій, які формують податковий кредит і, як наслідок, зменшують базу оподаткування підприємства.
20,3 млрд грн - сума штрафів за перевірками ДФС за І півріччя 2019 року
У січні-червні 2019 року підрозділами аудиту було проведено 2,4 тис. планових перевірок платників податків, 6,5 тис. позапланових перевірок та 1,7 тис. зустрічних звірок.
Зокрема, проведено 112 перевірок фінансових установ з відокремленими підрозділами, за результатами яких донараховано 455,5 млн гривень.
За результатами контролю за дотриманням вимог валютного законодавства донараховано пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД на загальну суму 300,1 млн грн, а також податку на прибуток з іноземних юридичних осіб на загальну суму 204,9 млн гривень.
Загалом за результатами контрольно-перевірочної роботи донараховано до бюджету 20,3 млрд грн, з яких узгоджено 6,6 млрд грн (у т.ч. основного платежу з податку на прибуток – 1 767,3 млн грн, ПДВ – 1 895,3 млн гривень).
Як Мінсоцполітики боротиметься з недобросовісними роботодавцями?
22 липня на сайті СПО профспілок опубліковано для обговорення проект розпорядження КМУ «Про затвердження плану заходів на 2019-2020 роки, спрямованих на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення».Завантажити>>
У проекті Плану передбачено сім пунктів стратегії. Найважливішими з них є:
- прийняття кодифікованого та уніфікованого нормативно-правового акта у сфері законодавства про працю (до прийняття Трудового кодексу);
- розроблення законопроектів:
- про регулювання праці домашніх працівників, студентів дуальної форми освіти, осіб, які виконують суспільно корисні роботи (липень-серпень 2020 року);
- щодо порядку і умов праці з гнучким режимом робочого часу, порядок дистанційної (надомної роботи) (квітень 2020 року);
- щодо визначення критеріїв наявності трудових відносин (грудень 2019 року);
- введення диференційованого підходу до розміру штрафних санкцій залежно від ступеня соціальної значущості порушення: типу незадекларованої праці, кількості та категорій осіб, яких стосується порушення, розміру економічної вигоди роботодавця, наявності рецидиву порушення, невиконання попередніх приписів інспекторів праці тощо (березень 2020 року).
***
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»