Це – вже двадцять третій (і восьмий у 2019 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку.
Від минулої розсилки минув майже місяць; подій за цей час сталося не дуже багато, але нам все одно є про що розповісти.
Сьогодні ми:
- нагадаємо, що до 15 серпня можна зареєструвати другі примірники АН на розподіл пального без штрафів;
- розповімо, де можна переглянути свою реєстрацію платника акцизу;
- визначимося з долею штрафів, якщо не вдалося зареєструвати АН через технічні негаразди СЕА РП;
- дізнаємося, чи потрібна ліцензія на зберігання пального для баку авто;
- розповімо, що дані про залишки пального потрібно надавати щоденно;
- поговоримо про складання нових акцизних накладних в одному та двох примірниках.
Гарного вам читання!
***
До 15 серпня можна зареєструвати другі примірники АН на розподіл пального без штрафів
2 серпня ДФСУ надала роз'яснення щодо виправлення помилкових показників, зазначених в акцизних накладних, складених для розподілу обсягів залишків пального станом на 1 липня 2019 року.
Термін виправлення помилок,яких платники припустились у розподільчих АН (тобто термін реєстрації другого примірника АН, складених для виправлення помилок у розподільчих АН) – по 15.08.2019 року (включно).
Окремо податківці зауважили, що виправлення помилок у розподільчих АН потребує складання АН особою, яка в таких розподільчих АН зазначена як отримувач пального. Тому суб’єкт господарювання, який припустився помилки, інформує таких отримувачів про реквізити помилкових розподільчих АН, надає перелік неправильних даних та перелік даних, які отримувачу необхідно зазначити в АН, якими виправляються помилки.
До уваги платників акцизу! Перевірте реєстрацію у новому Реєстрі
Новий реєстр оприлюднений у відкритій частині Електронного кабінету (закладка Реєстри) за посиланням.
Станом на 18.07.2019 р. у новому реєстрі зареєстровано 2929 платників.
Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового (відповідають визначенню платників акцизного податку з 01.07.2019 р.) підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку в новому реєстрі до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
Якщо інформація в новому реєстрі відсутня, особам, які з 01.07.2019 р. підпадають під визначення платника акцизного податку відповідно до пп. 212.1.15 ПКУ, необхідно зареєструватись платником акцизного податку та/або зареєструвати акцизні склади, розпорядниками яких вони є, із відповідним включенням до нового реєстру. Для цього слід подати нові заяви – за формою J1304101 / F1304101. Про це ми писали тут.
Якщо ви не змогли зареєструвати АН в ЄРАН через технічні помилки СЕА РП – наслідків не буде
За роз’ясненням податківців, у період існування технічної помилки у разі неможливості зареєструвати АН в ЄРАН дозволяється переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами за наявності ТТН, яка повинна містити інформацію з відповідної акцизної накладної.
До того ж у період проведення технічного обслуговування СЕА РП та СЕ платники податків не мають можливості зареєструвати АН/РК в ЄРАН. Тому штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію, граничний термін реєстрації яких припадає на період проведення технічного обслуговування, не застосовуються.
Але платник податку зобов'язаний протягом трьох календарних днів з дня відновлення реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН зареєструвати всі акцизні накладні/розрахунки коригування, граничний термін реєстрації яких припадає на період існування технічної помилки.
Чи потрібна ліцензія на зберігання пального для баку авто?
Податківці у підкатегорії 115.05 «ЗІР» зазначили, що СГ мають право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Інших виключень щодо отримання СГ ліцензій на право зберігання пального норми Закону №481 не містять.
Тобто податківці вважають, що наявність невикористаного пального в баку авто або в каністрі є зберіганням, а тому має бути придбана ліцензія.
Окільки вищенаведене роз'яснення не є узагальнюючою податковою консультацією та до 31 грудня 2019 року за відсутність ліцензії немає штрафів, у всіх платників податків є час на отримання індивідуальних консультацій від ДФС щодо цього питання.
Про це ми писали тут, а з думкою юриста щодо необхідності отримання ліцензії на зберігання пального в баку авто можна ознайомитися тут.
Дані про залишки пального потрібно надавати щоденно
Чернівецькі податківці наголосили, що розпорядники акцизних складів зобов'язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою в електронному вигляді.
І наостанок – дві аналітики
У яких випадках складається АН у двох примірниках? Як зареєструвати два примірники акцизної накладної? Коли та як складати зведену АН на безперервне постачання пального? Про це читайте тут.
На які операції складається акцизна накладна в одному примірнику? Як складати АН на ввезення та вивезення пального за межи території України? Як складати АН при безперервному постачанні пального неплатникам акцизного податку? Про це ми писали ось тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему акцизного податку ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»